וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "ייתכן שהבחירות ייערכו כבר בסתיו"

פנחס וולף

19.4.2012 / 18:18

בפגישה שערך עם הרב שטיינמן בנושא גיוס חרדים הסביר יו"ר הכנסת כי "האפשרות של הקדמת הבחירות נובעת מהסוגיות הנפיצות העומדות על הפרק, ביניהן חוק טל ותקציב המדינה"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין מעריך: קיים סיכוי גבוה שהבחירות יתקיימו לאחר החגים - כך הוא אמר בשיחה עם אהרן יהודה שטיינמן, מבכירי הזרם הליטאי בעדה החרדית, בנוכחות חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה). בפגישה דנו השניים בחלופות אפשריות לחוק טל שנפסל בבג"ץ. "החודשים הקרובים יהוו שעת מבחן ליכולת של הציבור החרדי והכללי להגיע להבנה ולהסכמה. משני הצדדים נדרשת אחריות משני הצדדים", אמר ריבלין.

ריבלין אמר בפגישה כי על מנת לפתור מחלוקות כמו חוק טל דרושה מנהיגות שמסוגלת לקחת את המושכות לידיה - "כדי למנוע מאנשים שששים אלי קרב ללבות את המחלוקת על מנת לגרוף רווח פוליטי". ריבלין הוסיף כי " ש כאן שני צרכים ראויים וחיוניים: לימוד התורה הוא ערך יסוד בקיום היהודי שלנו וכך גם הצורך להבטיח את ביטחוננו. יש למצוא פתרון שיביא לאיזון נכון בין הצרכים הללו".

גם ברק מאמין שהבחירות יוקדמו

הרב שטיינמן הקשיב לדברי ריבלין וכאשר הוא התעניין במועד הבחירות הבאות, ריבלין אמר כי קיים סיכוי גבוה שהבחירות יתקיימו אחרי החגים. "האפשרות של הקדמת הבחירות נובעת מהסוגיות הנפיצות העומדות על הפרק, ביניהן חוק טל ותקציב המדינה", הסביר ריבלין.

הפגישה נערכה על רקע דברים שיו"ר הכנסת אמר לאחרונה ולפיהם "פתרון הסוגיה אינו בכוחה של הממשלה לכפות הסדר, אלא בנחישות של הצדדים לחתור להסכמה. מי שטוען שניתן לגייס חרדים באמצעות כפייה, זורה חול בעיניי הציבור. במדינה דמוקרטית, במדינת ישראל, כפייה קטגורית, מגזרית, תסתכם לכל היותר באלפי חרדים בבתי הסוהר ולא באלפים שרצים הג'בלאות. מנגד, מי שחושב שישנו מגזר בישראל שרשאי לפתור את עצמו מלשאת בנטל הכלכלי, החברתי והביטחוני, או שישנו איזה סקטור בישראל הנהנה מזכויות יתר, גם הוא זורה חול בעיניי הציבור".

גם שר הביטחון, אהוד ברק, מאמין שהבחירות יוקדמו. בסרטון ברכה לחג הפסח שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אמר ברק כי הוא מעריך שייערכו בחירות מוקדמות לכנסת, בתוך שנה. ראש הממשלה, לעומת זאת, הבהיר לפני כשלושה שבועות כי אין בכוונתו לפזר את הכנסת. "אין לי שום כוונה להקדים את הבחירות. אין הקדמת בחירות. אני לא ממהר לשום מקום", הוא הדגיש בישיבת שרי הליכוד, ואף ביקש מהשרים בבדיחות שיסמסו את הכותרת החוצה מהישיבה.

עוד באותו נושא
ברק פתח בקמפיין בחירות: "ייערכו בתוך שנה"
נתניהו: ”אין לי שום כוונה להקדים את הבחירות”


לפניות לכתב:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully