וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהים עם הניצולים: סטודנטים קעקעו את ידיהם

ענת שלו

19.4.2012 / 16:37

סטודנטים לתקשורת מהמכללה למנהל הקימו דוכנים לקעקועים זמניים עם הכתובת "אני דור שלישי", במטרה להעלות את המודעות לניצולי השואה. "לעזור לאלה שעדיין איתנו"

סטודנטים לתקשורת מהמכללה למנהל איחדו כוחות עם עמותת "אביב לניצולי השואה" והקימו דוכנים בהם נעשו קעקועים זמניים לכל סטודנט, או מרצה, המבקש, בהם נכתב "אני דור שלישי". מטרת הקמפיין, כך מסבירים בעמותה, היא להעלות את המודעות לחשיבות הסיוע לניצולי השואה.

לכתבה על הסטודנטים עם הקעקועים לרגל יום השואה. הילה אביגל, ספק 500
הסטודנטים עם הקעקועים "אני דור שלישי"/ספק 500, הילה אביגל

סגן יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה למנהל, איתי מתתיהו, אמר כי היוזמה חשובה: "זה ניסיון להזדהות ולהתאחד עם ניצולי השואה ביום הקשה הזה, לזכור את אלה שלא אתנו וכמה חשוב לעזור לניצולי השואה שכן עוד אתנו. לכן החלטנו שהדרך שלנו תהיה לעשות את הקעקועים הזמניים האלה, עליהם כתוב 'אני דור שלישי', ולהראות את הקשר שלנו אל השואה".

היוזמה של הסטודנטים התקיימה בכמה וכמה מוסדות אקדמיים מלבד קמפוס המכללה למנהל, בהם אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים. "המרצים מאוד התעניינו ביוזמה הזאת שלנו והייתה היענות מדהימה ומרגשת של אלפי סטודנטים באוניברסיטה העברית ובמכללה למנהל שהטביעו על זרועם את הקעקוע, או הביעו הזדהות אתנו בעמוד הפייסבוק", ציין מתתיהו. "כסטודנטים לתקשורת, רצינו לייצר משהו שהוא חלק מקמפיין חברתי, ובנוסף להמשיך ולעזור באופן אישי לניצולי שואה שחיים מסביבנו – ולא רק ביום השואה".

הסטודנטים עם הקעקועים לרגל יום השואה, אפריל 2012. הילה אביגל, ספק 500
דוכן הקעקועים במכללה למנהל/ספק 500, הילה אביגל

הילה אביגל, מיוזמות הפרוייקט, אמרה כי המשתתפים מרגישים תחושת שליחות. "אנחנו מקווים שבעזרת הסטודנטים והקמפיין הזה יותר ניצולים יהיו מודעים לזכויות שלהם ושנוכל למלא את חלקנו בלסייע להם לחיות בכבוד וברווחה כמו שמגיע להם", אמרה אביגל. "אנו רוצים שהסטודנטים יגלו מעורבות למען ניצולי השואה שחיים כיום".

עירית קליר, בת 23, גם היא סטודנטית במכללה, הייתה בין אלה שהחליטו לעשות קעקוע על ידם, ואמרה: "סבתא שלי שרדה את אושוויץ ויש לה מספר, אז בהתחלה המחשבה של לעשות קעקוע קצת נראתה לי לא במקום, אבל אז שמעתי על הקמפיין ועל המטרה שלו, ושלא מדובר באיזה גימיק נצלני אלא באמת בקעקוע, זמני, שצריך להזכיר לנו שלנו יש תפקיד ושאנחנו יכולים כן לעשות משהו, לדאוג לניצולים החיים כיום, וככה לפעול בתגובה לדבר הנורא הזה שקרה". על פי קליר, כשהיא סיפרה לסבתה היא מאוד התרגשה. "היא בעצמה לא מודעת לכל מה שמגיע לה ואני אקדיש את יום השואה השנה לשבת איתה ולנסות להבין מה בדיוק מגיע לה ולוודא שהיא מקבלת את זה", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
בסיעוד ובכסף - ניצולי שואה: דעו את זכויותיכם
ישראל מרכינה ראש לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה
היהודי שהקים בית חולים - והציל מאות ממוות

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully