וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מרכינה ראש לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה

בשעה 10:00 נשמעה צפירה ברחבי הארץ ולאחריה החלה שורת טקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בכנסת וביד ושם הוקראו שמות הנספים ואחר הצהריים יתקיים מצעד החיים בפולין

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

אזרחי ישראל מתייחדים היום (חמישי) עם זכר ששת המיליונים שנספו בשואה. בשעה 10:00 נשמעה צפירה ברחבי הארץ, ולאחר מכן נפתח טקס הנחת הזרים למרגלות האנדרטה למרד גטו ורשה ביד ושם, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, סגן יו"ר הכנסת, נשיא בית המשפט העליון, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יו"ר הסוכנות היהודית, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, זקן הסגל הדיפלומטי, ראש העיר ירושלים, אישי ציבור, ארגוני ניצולים ולוחמים, תלמידים ומשלחות מרחבי הארץ ומחו"ל.

לאחר הטקס החל מעמד "לכל איש יש שם" - הקראת שמות קורבנות השואה על-ידי הציבור הרחב באוהל יזכור ביד ושם ובמשכן הכנסת. בשעה 13:00 החל טקס האזכרה המרכזי באוהל "יזכור".

אחר הצהריים תיפתח עצרת תנועות הנוער בבקעת הקהילות ביד ושם, בהשתתפות מאות חברי תנועות הנוער. בעצרת יישאו דברים שר החינוך גדעון סער, יו"ר יד ושם אבנר שלו וניצול השואה יצחק כהן.

בפולין ייצא מצעד החיים ממחנה ההשמדה אושוויץ לבירקנאו בפעם ה-25, בהשתתפות אלפי תלמידים, חניכי תנועות הנוער וחיילים.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יינעל הערב בעצרת המרכזית בבית לוחמי הגטאות. העצרת תתקיים השנה בסימן 70 שנה לגירוש הגדול מגטו ורשה בהשתתפות שרת התרבות והספורט, לימור לבנת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת הפתיחה לאירועי יום השואה ביד ושם. יותם רונן, יותם רונן
"זכרון השואה אינו רק עניין טקסי". הטקס אמש ביד ושם/יותם רונן, יותם רונן

אתמול נפתחו אירועי יום השואה בעצרת הממלכתית ביד ושם. בנאומיהם התייחסו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא המדינה, שמעון פרס, לאיום מצד אירן. "אנשים שמתארים את האיום האירני כגחמה או הגזמה לא למדו דבר מהשואה", אמר נתניהו. "זכרון השואה אינו רק עניין טקסי או זכרון היסטורי, אלא ציווי מעשי להפיק את לקחי העבר כדי להבטיח את אושיות העתיד. לעולם לא נטמון ראשנו בחול".

"להפיק את לקחי השואה ולעמוד מול איומים קיומיים"

ראש הממשלה טען בנאומו כי ישנם אנשים שמאמינים שאסור להזכיר את הרוע הייחודי של השואה כשמדברים על האיומים העכשווים של העם היהודי. "הם טוענים שלעשות זאת משמעו לזלזל בשואה ולהעליב את קורבנות", אמר נתניהו על רקע ביקורת שנמחתה עליו בחודשים האחרונים בישראל ובעולם בנוגע להזכרת השואה בהקשר של איום הגרעין האירני. "אני שולל לחלוטין גישה זו: להירתע מלומר את האמת שהיום כמו אז ישנם אלה שרוצים להשמיד מיליוני יהודים זה זלזול בשואה ובקורבנותיה, והתעלמות מלקחיה. לראש ממשלת ישראל לא רק מותר להעלות את זכר השמדת שליש מעמנו כשהוא מדבר על סכנות קיומיות - זוהי חובתו".

הנשיא קרא לקהילה הבינלאומית להפיק לקחים מהשואה וקישר זאת לאיום מצד אירן. "לאנושות היום אין ברירה, עליה להפיק את לקחי השואה ולעמוד מול איומים קיומיים, בטרם יאחרו את המועד. אירן עומדת במרכז האיום הזה. היא מרכז הטרור. היא מהווה איום על שלום העולם. אין מקום להמעיט ביכולותיה הגלויות והגנוזות של ישראל להתמודד עם איום זה".

עדכון ראשון: 10:02

לקריאה נוספת
נתניהו: "מי שמתאר האיום האירני כהגזמה לא למד מהשואה"
סא"ל פול שדה - האיש שגורם לניצולי השואה לחייך
מעצבת הכרזה הזוכה של יד ושם: "כולנו ניצולים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully