וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שמת אתמול בגיבוש: טבח שחלם להיות לוחם

19.4.2012 / 14:51

חבריו של יהושע חפץ מספרים על חייל אמיץ, שהתגייס לצה"ל כטבח ובמשך שנה נאבק על מנת להיות לוחם ביחידת עילית, תוך התמודדות עם מותו של אביו בטרם עת. "היה לו לב ענק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל, טל רזניק)

רב"ט יהושע חפץ, "שוקי" בפי חבריו מירושלים, התמוטט ומת אתמול (רביעי) במהלך גיבוש ליחידת יהל"ם בבית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון. ביום שאחרי מותו, סיפרו חבריו ההמומים את סיפורו של הנער שגוייס לצה"ל כטבח צבאי, אולם כל העת נאבק על מנת להגשים את חלומו להיות לוחם – חלום שכמעט התגשם לפני מותו הבלתי צפוי.

שוקי גדל בירושלים, למד בבית הספר היסודי "חורב", ולאחר מכן התקדם לישיבת "חורב" – אולם בשלב מסוים החליט לעבור ללימודים אקסטרניים. לאחר לימודיו התגייס שוקי לחיל האוויר כתומך לחימה ובין התפקידים השונים בהם הוצב אף שירת כטבח צבאי. חבריו של שוקי מספרים כי לא התפלאו כשחברם החליט להגיש טופס 55 על מנת להיות לוחם בצה"ל. "הוא היה ממש מדוכא מזה", סיפר יוחנן לוין, חברו הטוב מירושלים. "לכן הוא עשה הכול כדי לעבור ולהיות לוחם, והגיש מספר פעמים טופס 55. מבחינתו זה היה ברור, אבל בצבא לקח להם זמן". לדברי לוין, "בסוף הוא קיבל את מה שרצה, שובץ להנדסה קרבית וחזר להיות שוקי המאושר עם החיוך על הפנים שכולם מכירים".

הלווית החייל יהושע חפץ,אפריל 2012. דרור עינב
"עם ישראל איבד חייל אמיץ שעשה את הכול כדי לתרום למדינה". הלוויתו של יהושע חפץ/דרור עינב

חבריו של שוקי מספרים כי תמיד היה בכושר וטיפח "קוביות בבטן" כחלק מההכנות לקראת חלומו להיות לוחם. לאחר שנה של מאבק, במהלכה מת אביו כתוצאה מאירוע מוחי, ביום שני האחרון הגשים לבסוף שוקי את חלומו והצטרף לגיבוש יחידת העילית יהל"ם - המתמחה בנטרול והטמנת פצצות בשטח אויב, בחדירה למבנים באמצעות חומרי חבלה ובלחימה במנהרות ובמרחבים תת קרקעיים. למרבה הצער, ימים ספורים לאחר שעבר את סדרת המיונים הראשוניים והצטרף לגיבוש, התמוטט שוקי ומת.

התמוטטותו המפתיעה של שוקי ארעה ביום בו יצאה המחלקה למסע, במסגרתו אמור היה שוקי להיות קשר הסמל. קצין מחיל ההנדסה שבקיא בפרטי האירוע, סיפר כי שלב הפינוי החל מיד לאחר ההתמוטטות. בניגוד לטענות עד כה, טוען הקצין כי למצבו של שוקי לא קדמו כל סימנים מעידים. מתחקיר רפואי ראשוני שנעשה על ידי קציני הרפואה של צה"ל עולה כי הסיבה לפטירתו הינה מום לבבי, אולם ממצאים סופיים יימסרו רק לאחר נתיחת הגופה.

"סיפורו עוד יסופר בעתיד"

לאחר מותו, סיפר סמל המחלקה של שוקי כי הוא היה אחד החיילים הבולטים בגיבוש ודאג לסייע לחיילים שהתקשו במסע האחרון. קצין בכיר בחיל ההנדסה אמר הבוקר כי "יהושע חפץ הוא בן ארץ ישראל היפה. ילד שבחר לתרום הכי קרבי והכי קשה, נאבק על זה בכל הכוח - ולצערנו הרב שילם על כך בחייו". הקצין התייחס לסיפורו יוצא הדופן של שוקי, שלדבריו "היה תומך לחימה בחיל האוויר שהפעיל בהתמדה לחץ על המערכת להיות לוחם ביחידת עלית, והצליח. לצערנו הרב זה נגמר באסון. סיפורו של החייל עוד יסופר בעתיד".

בשעה האחרונה נאספו בבית העלמין בחלקה הצבאית בהר הרצל כל החיילים שלקחו חלק בגיבוש על מנת לחלוק כבוד אחרון לחברם, שהותיר אחריו אם ושתי אחיות. יוחנן לוין, שהגיע לפני זמן קצר לבית העלמין כדי לקחת חלק בהלווית חברו, סיפר: "למרות שהמצב הבריאותי של אביו הידרדר, שוקי לא הרים ידיים ונאבק בכל הכוח להיות לוחם. הוא היה אדם פשוט עם לב ענק. תמיד אהב לעזור לכולם והיה חבר אמיתי. עם ישראל איבד חייל אמיץ שעשה את הכול כדי לתרום למדינה. הוא היה קרוב מאוד להגשמת החלום שלו".

לקריאה נוספת:
חייל הנדסה קרבית התמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם
טרגדיה: טירון התאמן ליחידה מובחרת ו"מת מזיהום"
קצין צה"ל ביחידת מגלן התמוטט לפני אימון - ומת


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • יהל"ם
  • חייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully