וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לא ניתן לערער על העונש לדורס שחר גרינשפן

גלעד גרוסמן

19.4.2012 / 12:48

בתגובת לעתירה של משפחת הילדה, מודה המדינה כי הסדר הטיעון לדורס, מארק פטריק, "קל באורח קיצוני", אך לא ניתן לשנותו. הפרקליטות: "בעקבות המקרה הוצאו הנחיות חדשות"

הפרקליטות הגישה את תגובתה לעתירה שהגישה בני משפחתה של שחר גרינשפן, שהפכה לצמח בעקבות תאונת דרכים בנובמבר 2009. בתגובת הפרקליטות שהוגשה אתמול (רביעי) נטען כי העונש שנגזר על הדורס שנהג שיכור, מארק פטריק, הוא אכן קל ביחס למעשים, אולם לא ניתן כבר לערער עליו. משפחתה של גרינשפן עתרה לבג"ץ, באמצעות עורכת הדין ענת קאופמן, בדרישה לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עם פטריק. במסגרת הסדר הטיעון הודה פטריק בפגיעה בגרינשפן, ונידון לפני כשנה לעבודות שירות, שלילת רישיון לשש שנים וקנס של אלף שקלים.

בתגובה מודה המדינה כי הסדר הטיעון היה "קל באורח קיצוני ביחס למעשים בביצועם הודה וביחס לתוצאותיהם הקשות". עם זאת, טוענת המדינה, כי לאחר שכבר ניתן פסק דין אשר אימץ את הסדר הטיעון בין הצדדים, אין עוד מקום לערער עליו.

בפרקליטות מציינים כי בעקבות המקרה הוצאו הנחיות חדשות, במטרה למנוע הישנות מקרים דוגמת פרשה זו. לאור כל זאת, אומרים בפרקליטות, כי לא ניתן להתערב בפסק דין חלוט.

"להתחשב גם בטובת הציבור"

עורכת הדין קאופמן שהגישה את העתירה ביקרה את ההחלטה. "הפרקליטות מודה בכשלים אשר נפלו בטיפול התביעה המשטרתית במסגרת ההליכים הפליליים שהתנהלו כנגד הנהג השיכור, ומודה בכל טענות המשפחה כנגד הסדר הטיעון, אך סבורה כי בשל אינטרס ההסתמכות של הנאשם, הצורך בהגנת מוסד הסדרי הטיעון ועקרון סופיות הדיון, אין מקום להיעתר לעתירה. שיקולים אלה הם רק צד אחד לשיקולים שצריכים להילקח בחשבון במקרה זה".

קאופמן ציינה כי מנגד "יש להתחשב גם בטובת הציבור, הצורך בהגשמת מטרות המשפט הפלילי, הצורך בהרתעה, והצורך בהגנת הציבור ומיגור התופעה של תאונות דרכים תחת השפעת אלכוהול, שהינה כיום מכת מדינה. האיזון בין כל אלה מחייב את ביטול פסק הדין שאישר את הסדר הטיעון השגוי, הגם שמדובר בתקדים".

עוד על הנושא
משפחת גרינשפן נגד הביטוח של הדורס: "הושפלנו"
משפחת שחר גרינשפן תובעת מהדורס 36 מיליון שקל
לדור למשפחת גרינשפן: לא נערער על עונש הדורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully