וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האסון: בוטלה החזרה הגנרלית לטקס בהר הרצל

ניר יהב, טל שלו

19.4.2012 / 10:44

בהמשך תימסר הודעה רשמית בדבר אופן קיום הטקס, כאשר יתכן שנוכח אילוצים בטיחותיים הוא יועתק ממיקומו המסורתי בהר הרצל. היום יובאו ארבעת החשודים לדיון בהארכת מעצרם

האם טקס הדלקת המשואות המסורתי ייפגע עקב קריסת גשר התאורה במהלך החזרות בהר הרצל? משרד ההסברה והתפוצות הודיע היום (חמישי) כי החזרה הגנרלית לקראת הטקס, שתוכננה להתקיים ביום שני הקרוב - תבוטל עד להודעה חדשה, נוכח מהלכי החקירה ותהליך הפקת הלקחים. בהודעה שמסר דובר המשרד, נמסר כי בהמשך היום תימסר התייחסות לגבי אופן קיום טקס הדלקת המשואות והמשך ההכנות, כאשר כבר אתמול הודיעו שר ההסברה יולי אדלשטיין ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין כי המטרה היא שהטקס יתקיים כסדרו ויכיל בתוכו התייחסות לאסון שנגרם.

על אף התכנון לקיים את הטקס כסדרו, ייתכן שנוכח אילוצים בטיחותיים יועתק האירוע למיקום אחר. כעת מתבצעת הערכה הנדסית של בטיחות הרחבה בהר הרצל, כאשר השאיפה היא לאפשר את קיום הטקס ללא שינוי בהר הרצל בכפוף לאישור ביטחותי והנדסי שינתן היום . במידה והטקס אכן יתקיים בהר הרצל יוקם מבנה תאורה צנוע יותר מזה שתוכנן מלכתחילה.

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
מהנדסים בודקים את המקום/עומר מירון

לצד זאת, המשטרה תבקש היום מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של ארבעה בני אדם, שנחקרו בעקבות האסון בהר הרצל, שגבה את חייה של הילה בצלאלי, קצינת צה"ל בדרגת סגן משנה, בת 20 ממבשרת ציון. הארבעה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בין הארבעה - יועץ בטיחות, מהנדס ואחראי עיצוב במות.

מהנדסים שהגיעו הבוקר להר הרצל בודקים את גשר התאורה שקרס, ולא ברור בשלב זה אם יוחלף באחר. הבדיקה נערכת בשיתוף המכון לחקר הכשל, שעוסק בבדיקה של נזקים וכשלונות במערכות הנדסיות במטרה לחקור את סיבת הכשלים ובכדי למנוע ליקויים דומים בעתיד.

במקביל, מנהלים הדגלנים חזרות ברחבה אחרת בתוך המתחם, אותן מנהל הגיע אל"מ דוד רוקני, מפקד טקס הדלקת המשואות מזה 30 שנה.

הלוויתה של הילה בצלאלי. עומר מירון
הקצינה הובאה אמש למנוחות בהר הרצל/עומר מירון

אמש הובאה הקצינה למנוחות בבית העלמין בהר הרצל. בשבועות האחרונים התאמנה בצלאלי בהר הרצל, יחד עם חבריה הדגלנים לקראת טקס הדלקת המשואות. אחיה צח סיפר על ההתרגשות שאחזה בה: "היא כל כך רצתה להתקבל לטקס יום העצמאות בהר הרצל, אבל היא שמרה את זה בסוד עד שלא הודיעו לה סופית".

אבל כבד נפל על משפחתה עם קבלת הידיעה הקשה. "כששמעתי על האסון מיד צעקתי 'איפה הילה שלי'. ידעתי שאם יש אירוע עם פצועים היא מבצעת החייאה, ואם הילה שלי לא עונה אז כנראה שאת ההחייאה עושים עליה", סיפרה סיגלית בצלאלי, אמה של הקצינה. האם עובדת כמנהלת אדמינסטרטיבית במוזיאון בהר הרצל, ולכן שהתה סמוך מאוד למקום האירוע.

עוד בנושא
מעורבים בתכנון הבמה חשודים בגרימת מוות ברשלנות
הממשלה: בכפוף לאישור הנדסי, טקס יום העצמאות יתקיים
גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות

לפניות לכתבים:
ניר יהב: nir_yah@walla.com
טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully