וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים רוסים: "גילינו מצבור ביצי דינוזאורים"

צוות פועלי בניין גילו לגמרי במקרה בהר בחבל צ'צ'ניה עשרות ביצים מאובנות מלפני שישים מיליון שנים, בגדלים המגיעים עד למטר שלם. "מדובר בחפץ ייחודי שחייבים לחקור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מדענים בחבל צ'צ'ניה שבדרום רוסיה טוענים כי הצליחו לחשוף מצבור של עשרות ביצי דינוזאורים בתוך צלע הר. כמו רבות לפניה, גם התגלית הזו אירעה במקרה. צוות של פועלי בניין שערך פיצוץ מבוקר על הר, כחלק מסלילת כביש סמוך, נדהם לגלות במקום עשרות גושי-אבן אובליים וחלקים.

גיאולוגים מאוניברסיטת צ'צ'ניה נשמעו נחרצים מאוד לגבי התגלית. "המסקנה שלנו היא שאלו הן ביצי דינוזארים מאובנות", אמר סאי-אמין דז'בראילוב. "אין עוד אופציה אחרת משום שיש כאן הרבה כאלה, ממש המון. במקום אחד יש כמה עשרות ביצים בגדלים משתנים, החל מ-23 סנטימטר עד 50, 60, 70 ואפילו מטר אחד".

על פי הערכות המדענים הרוסים, הביצים המאובנות שייכות לדינוזאורים צמחוניים, שחיו באזור לפני שישים מיליוני שנים בקירוב. על אף שמדענים אחרים עדיין מטילים ספק בממצאים, לחוקרים הצ'צנים ברור שמדובר בתגלית חשובה. "בכל מקרה, זהו חפץ ייחודי. מה שאנחנו רואים כאן זה דברים ייחודיים שחייבים לחקור", אמרה לריסה ביטקאווה, גם היא מאוניברסיטת צ'צניה.

קבוצה של חוקרי מאובנים ממוסקבה כבר נשלחה למקום כדי לבצע בדיקות נוספות בדגימות האבן, בניסיון לקבוע אם אכן מדובר בביצים של הזוחלים הקדמוניים.

לקריאה נוספת:
נמיביה: "נמצאו שרידים לבעל החיים הראשון בעולם"
בסיביר אותר פגר ממותה "בלונדינית" שנשחטה על ידי אריות ובני אדם
מחקר: האדם הקדמון הבעיר אש כבר לפני מיליון שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully