וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממותה הבלונדינית נשחטה על ידי אריות - ובני אדם

חוקרים איתרו בסיביר פגר משומר היטב של ממותה שפרוותה זהובה, בת 10,000 שנים, שעצמותיה נלקחו לפולחן דתי מסתורי. מדענים מקווים להפיק מהפגר מידע לקראת שיבוט עתידי

חוקרים איתרו פגר משומר היטב של ממותה צעירה, שככל הנראה ניצודה ונאכלה על ידי בני אדם קדמונים. הגופה, שהתגלתה בסיביר, מאפשרת לחוקרים לגלות פרטים חדשים על היצור המסתורי, ובין היתר על שריריה של החיה, על צבע שערה ועל צבע עיניה. הידע עשוי לשמש במחקר שאפתני שמטרתו לשבט ממותה.

לממותה הקטנה הוענק השם "יוקה". מעריכים שהיא נהרגה בגיל שלוש או ארבע, לפני 10,000 שנים ואף יותר. משקלה טרם מותה היה עד שניים וחצי טון. אם השערותיהם של החוקרים יאומתו, הרי שמדובר בפעם הראשונה שמתגלות עדויות לקיומם של בני אדם שניזונו מבשר ממותות באזור זה של סיביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בת שלוש או ארבע במותה. הגופה המשומרת של "יוקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים שגילו את הפגר פעלו במימון משותף של הערוצים דיסקברי ו-BBC. לקראת הפקת סדרה שתעסוק בנושא. הם גילו כי חלקים רבים מבשרה של הממותה נשארו שלמים, וכך גם חלקים גדולים משטח העור ומהפרווה. הפרווה של "יוקה" היא בצבע זהוב, בניגוד להשערות קודמות לפיהן ממותות נוטות להיות בעלות שיער כהה.

הגופה נקברה בקרח כדי לשמר את בשרה

פרופ' דניאל פישר מהמוזיאון לפלאונטולוגיה (חקר המאובנים) במישיגן אמר לדיסקברי כי על גופה של "יוקה" נמצאו שריטות, המעידות כי היא נלחמה עם אריות. כמו כן, נמצאו סימני נשיכה על זנבה. "היא ככל הנראה נמלטה מהאריות, מעדה ושברה את אחת העצמות ברגלה", אמר. "בני אדם הקיפו את גופה, וחתכו ממנו את חלקי הבשר שיוכלו ליזון מהם באופן מיידי". פישר מעריך כי בני האדם קברו את הממותה בקרח כדי שיוכלו לשמר את הבשר לשימוש מאוחר יותר. הם צרכו קודם לכן את חלקי השומן שלה, ובנוסף, נטלו מהגופה כמה עצמות, שככל הנראה שימשו אותם לפולחן דתי כלשהו.

כמה מהמדענים שחוקרים את "יוקה" מקווים להשתמש בידע שיצברו מניסויים בגופתה למחקר שנועד לשבט ממותה ו"להשיבה לחיים". עם זאת, יש חוקרים שאומרים כי מדובר בניסוי שנוי-במחלוקת, ולדבריהם, החזרתה של חיה פרה-היסטורית לחיים המודרניים היא בגדר התעללות, ותגרום לה סבל מיותר. חוקרים אחרים כלל מפקפקים בסיכוי הצלחתו של הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully