וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס השבעת שופטים: ”המשפט לא יהיה כפוף לפוליטיקה”

בטקס יושבעו 17 שופטים חדשים לבית המשפט המחוזי ירושלים, לבתי משפט השלום ולבית הדין האזורי לעבודה. פרס: "כולנו צריכים לשתף פעולה כדי שהמשפט לא יהיה כפוף לפוליטיקה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

נשיא המדינה, שמעון פרס, משתתף בשעה זו (שלישי) בטקס השבעת שופטים בבית המשפט העליון.

בטקס מושבעים 17 שופטים חדשים לבית המשפט המחוזי בירושלים, לבתי משפט השלום העיר ולבית הדין האזורי לעבודה. באירוע נושאים דברים נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ושר המשפטים יעקב נאמן. כמו כן, משתתפים בטקס מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, ונשיאת בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, השופטת נילי ארד.

"שופטים יקרים, אתם באים היום בצל קורתה של מערכת יקרה ויוקרתית של חיינו הציבוריים", אמר פרס בטקס ההשבעה. "נבחרתם בשל יושרכם האישי. כישרונכם וניסיונכם המקצועי. השכילו לשפוט ללא משוא פנים, להיות נקיי דעת ופועלי צדק, בוני גשרים בין התקדים המשפטי לבין התרחיש המציאותי. העם משליך את יהבו על שיקול דעתכם, על טוהר מצפונכם. אני בטוח כי תשפטו בצלילות מחשבה ובאורך רוח".

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, אמר בנאומו כי "התכנסנו היום לטקס החגיגי ואני שמח על ההזדמנות יוצאת הדופן. היום הזה הוא יום חגם של השופטים המתמנים המצטרפים היום למשפחת שופטי ישראל. גרוניס גם התייחס לתזכיר שהוציא לפני כשבועיים משרד המשפטים בנושא חוק יסוד החקיקה ולא חסך ביקורת כשאמר כי "מיותר לומר כי תזכיר כה חשוב יוגש לאחר עיון ושיתוף של בית המשפט העליון. אין בכוונתי להידרש היום לפרטים שבתזכיר – הוא מבוסס על שני עקרונות. העקרון השני – מדובר ברעיון שמיובא מהחוק הקנדי, מעולם לא נעשה בזה שם שימוש. הפרלמנט מעולם לא ביטל פסק דין של בית המשפט העליון".

שר המשפטים יעקב נאמן אמר כי "מערכת המשפט במדינה מהווה יסוד מרכזי. הסוגיות בהן תתבקשו להכריע הן קשות ומורכבות אך לשם כך נבחרתם". גם הוא התייחס לחוק יסוד החקיקה ואמר כי "ערב חג הפסח פרסם משרד המשפטים את תזכיר חוק יסוד החקיקה על מנת לקבל את הערות הציבור לתזכיר חשוב זה. אלה יישקלו בכובד ראש". הוא הוסיף כי "מאז 1975 לא הצליחה הכנסת להעביר חוק חשוב זה".

מרבית השופטים החדשים המושבעים היום הם עורכי דין, שמונו לכהונת שיפוט בבתי משפט השלום השונים. שניים מהשופטים מונו לכהונה בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, בשל מינויים של השופטים צבי זילברטל ונועם סולברג לבית המשפט העליון.

נשיא העליון, אשר גרוניס, עם כניסתו לתפקיד: נשמר את ערכי היהדות והדמוקרטיה
הצעה: הכנסת תוכל לחוקק חוקים "עוקפי" בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully