וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 35 שנות דממה: ניתוח השיב לאישה את קולה

ג'אן כריסטיאן בת ה-52 ממדינת אוהיו שבארצות הברית דיברה בקול חלוש בלבד מאז התאונה הקשה שעברה בגיל 17: "בעלי תמיד צחק שיש לו את האישה המושלמת, כזו שאינה יודעת לדבר"

אחרי ככלות הקול: סדרת ניתוחים חדשנית הצליח להשיב לתושבת אוהיו שבארצות הברית את קולה, 35 שנה לאחר שאיבדה את היכולת להפיק אותו כשנפגעה קשות בתאונת דרכים בגיל 17 - כך דיווחה רשת FOX. ג'אן כריסטיאן בת ה-52 יכולה הייתה להשמיע קול חלוש בלבד מאז שנפצעה בתאונה וסבלה מפגיעות קשות בגרונה ומשברים בצווארה.

אולם, מפגש מקרי עם אישה אלמונית ששמעה את קולה בחנות מכולת, גרם לה לפנות לדוקטור סיד קוסלה, רופא אף-אוזן-גרון מומחה, החוקר את התחום לעומק זה מספר שנים. קוסלה חבר לחוקר מאוניברסיטת סינסניטי והשניים פיתחו את הניתוח בהסתמך דווקא על תיאוריות מעולם הפיזיקה והאווירונאוטיקה - הודות לעברו של קוסלה, שלמד הנדסה במוסד היוקרתי MIT לפני שהחל בלימודי הרפואה. בין היתר, השניים השוו את הניתוחים במחקרם להשפעת הרוח על קולות ועל פעולת מנועים.

בעלה של כריסטיאן, שנישא לה שנתיים אחרי אותה התאונה, נלהב מהבשורה. "הוא חושב שזה נפלא", היא סיפרה על תגובתו לקולה החדש-ישן, "אם כי הוא תמיד נהג לצחוק שיש לו את האישה המושלמת, כזו שאינה יודעת לדבר".

לקריאה נוספת
אחרי 40 שנה: שכנים חירשים מיבנה חזרו לשמוע
ארה"ב: מושתל הקול הראשון שר במקהלת הכנסייה

  • עוד באותו נושא:
  • גרון
  • קול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully