וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מושתל הקול הראשון שר במקהלת הכנסייה

31.5.2001 / 16:07

נותח לפני שלוש שנים לאחר שהיה אילם במשך 20 שנה; קופסת הקול שלו התרסקה בתאונה כשרכב על אופנוע והתנגש בחוט תיל מתוח; הרופאים מחפשים מועמדים נוספים

האדם הראשון שעבר בהצלחה ניתוח להשתלת בית קול, מסוגל היום לשיר והוא משתתף באופן פעיל במקהלת הכנסייה שלו. האיש, שנותח לפני כשלוש שנים לאחר שהיה אילם במשך 20 שנה, משמש היום כנואם. כך עולה מדו"ח שפורסם היום בביטאון הרפואה של ניו אינגלנד.

הרופאים מ"הקרן הרפואית בקליוולנד" אוהיו, מסרו בדו"ח מעקב בנושא ההשתלה שבוצעה בשנת 98', כי מצבו הבריאותי של המושתל טוב, וכי הם מחפשים מועמדים לניתוחים דומים. לדבריהם, הניתוח יכול לסייע לאנשים שאיבדו את קולם כתוצאה מטראומה או גידול בגוף.

התאונה אירעה בשעה שהמושתל, טימוטי היידלר בן 40 - כבאי במקצועו, רכב על אופנוע והתנגש בחוט תיל שנמתח לאורך הכביש. בעקבות התאונה התרסקה קופסת הקול שלו, והוא היה מסוגל לדבר רק בסיוע מכשירים אלקטרונים. שלושה ימים לאחר הניתוח, שארך 12 שעות, הפתיע היידלר את רופאיו עם המילה הראשונה שאמר מזה 20 שנה: "הלו". הניתוח התבצע לאחר שישה חודשים של חיפוש אחר תורם, והוא השיב להיידלר גם את חוש הטעם והריח.

עם זאת, הניתוח עורר בעיות מוסריות, שכן עד כה בוצעו ניתוחי השתלות להצלת חיים בלבד, שהצדיקו את הסיכונים הגבוהים הכרוכים בנטילת תרופות למניעת דחיית השתל. ניתוח להשתלת בית קול אינו מציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully