וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין איבד חומר מסווג ונשפט לשבעה ימי מחבוש

קובי דוד

16.4.2012 / 12:28

הקצין, בדרגת סרן מבסיס "עמיעד" בצפון, איבד את החומר המסווג בתום דיון במרכז הארץ. הוא הובא לדין משמעתי בפני מפקד הגיס הצפוני. מאמצים לאתר את החומר עדיין נמשכים

קצין בדרגת סרן בשנות העשרים לחייו המשרת בבסיס "עמיעד" בצפון איבד בשבוע שעבר חומר צה"לי מסווג במהלך דיון שהתקיים במרכז הארץ, כך הותר היום (שני) לפרסום. הקצין הועמד לדין על הפקרת חומר מסווג ונשפט לשבעה ימי מחבוש.

הפרשה החלה בשבוע שעבר, אז יצא הקצין יחד עם סגן אלוף מהיחידה לדיון שנקבע מראש במרכז הארץ. הקצין הצטייד בחומר צה"לי מסווג והגיע עמו לפגישה. בתום הדיון הבחין כי החומר המסווג אבד ומיהר לחפש אחריו, אך ללא הועיל. במקביל, החלו גם גורמים שונים בצה"ל לחפש אחר החומר המסווג.

גורמים המשרתים בבסיס סיפרו כי צמרת הפיקוד ביחידה רואה בחומרה את האירוע ואף קיימה סבב שיחות עם שאר הקצינים בבסיס על מנת לשים דגש ולגלות תשומת לב רבה לחומרים שיוצאים מכותלי הבסיס. בסוף השבוע האחרון הקצין הובא לדין משמעתי בפניי מפקד הגיס הצפוני אלוף גרשון הכהן, שהחליט לשלוח את הקצין לשבעה ימי מחבוש על הפקרת חומר צה"לי מסווג. יש לציין כי בצה"ל עדיין מקיימים מאמצים רבים כדי לאתר את החומר המסווג ולהשיבו אל אגף המבצעים ביחידה. בנוסף, מחלקת ביטחון מידע מקיימת בדיקה בנושא, בסיומה יופקו הלקחים הנדרשים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מוכר בצה"ל ותוחקר על ידי המפקדים הבכירים. הקצין המדובר הועמד לדין משמעתי וננקטו נגדו הצעדים הנדרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully