וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס למוות את אחיינו וקיבל 6 חודשי עבודות שירות

רמי שני

15.4.2012 / 18:16

עימאד אבו עסא מהפזורה הבדואית בנגב פגע באחיינו הפעוט לאחר שנסע עם רכבו לאחור ולא הבחין בו. בגזר הדין התייחס השופט למצבו האישי של הנאשם. רישיונו ישלל ל-8 שנים

שישה חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות ו-10 חודשי מאסר על תנאי, נגזרו היום (ראשון) במסגרת הסדר טיעון על עימאד אבו עסא, בן 25, אשר הורשע בגרימת מות אחיינו בן השנה וחצי ברשלנות. כמו כן נגזרו על אבו עסא בבית הדין לתעבורה בבאר שבע שמונה שנות פסילה מהחזקת רישיון נהיגה ותשלום של 1,500 שקלים למשפחת המנוח.

המקרה אירע בחודש מאי 2010 בשעה שאבו עסא נסע לאחור עם רכב גדול בו נהג, באזור הפזורה הבדואית במזרח הנגב, לאחר שהרחיק מסביבת הרכב מספר ילדים. הוא הגיע עם המכונית אל מקום מגורי המשפחה כדי לאסוף קרובת משפחה ולאחר שהאישה עלתה לרכב, ביקש אבו עסא מילדים שהיו בסביבתו לזוז ולאפשר לו לנסוע. על פי כתב האישום הוא לא הבחין בפעוט, שהגיע בדרך שאינה ברורה אל אחורי המכונית בה נהג, ופגע בו. הפעוט נפצע באורח אנוש ולבסוף מת מפצעיו. האירוע התרחש יום לפני חתונתו של אבו עסא שהודה בגרימת מוות ברשלנות במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעה פרקליטתו, עורכת הדין שירי שפר, עם פרקליטות המחוז.

השופט מרדכי אלון קבע בפסיקתו כי אבו עסא הפעיל את הרכב, תוך נקיטת צעדים סבירים להרחיק ילדים מסביבת המכונית. "היה על הנאשם לנקוט בזהירות יתר עת נע עם רכב גדול לאחור במקום בו שהו ילדים לפני שניות", נכתב בפסק הדין, "נכון גם כי מוטלת עליו חובת זהירות מוגברת, עת נוהג הוא לאחור בסביבת מגורים ויכול וצריך הוא לצפות נוכחותם של קטינים המצויים אולי בשטחים מתים אותם לא יכול הוא לראות ממושב הנהג". יחד עם זאת ציין השופט כי "אך באותה נשימה ניתן לקבוע, כי אין מדובר בהתנהגות הכוללת נהיגה פרועה, השתוללות או ביצוע עבירה הכרוכה בעבירת תנועה נלווית".

באשר למתן העונש, הסתמך השופט על פסקי דין קודמים, ביניהם גם של בית המשפט העליון, שהקלו בתקופות המאסר שהוטלו על עברייני תנועה והחמירו בתקופה שאותה הגדירו לצורך פסילת העבריינים המורשעים מהחזקת רישיון נהיגה. בין היתר, ציין השופט אלון את מצבו האישי הרגיש של הצעיר שאמו נהרגה בתאונת פגע וברח חודשיים לאחר התאונה בה הוא עצמו היה מעורב ואת העובדה שאחיו התאום חולה באיידס.

על פי המלצות שירות המבחן שאותן אימץ השופט, אבו עסא שרוי בצער על מות בן המשפחה הפעוט והפנים את הרשלנות בה נהג באותו אירוע. "אין המדובר במי שמקל ראש בהתנהגותו, אלא במי שנושא בדרך של הפנמת עומק את גודל האסון לו גרם", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully