וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב' זה בבון: מחקר חדש קובע – קופים יודעים לקרוא

בפעם הבאה שתקראו למישהו "בבון" כדי לתארו כטיפש - חשבו שנית. מחקר חדש בצרפת קובע כי הקופים בעל הישבן האדום מסוגלים להבחין בין מילים הקיימות בשפה לבין ג'יבריש

האם מיומנות הקריאה מתפתחת גם אצל בעלי החיים? מחקר חדש אומר שכן. בניסוי שנערך בצרפת, הושב דן, בבון בן ארבע, מול מסך מחשב, כשהאותיות BRRU מופיעות על הצג. במהלך מהיר לחץ דן על מקש במחשב שהורה כי זוהי אינה מילה שקיימת. לאחר מספר צירופי אותיות נוספים הופיעה המילה KITE (עפיפון באנגלית) ודן סימן במקש אחר – המורה שזו מילה הקיימת בשפה האנגלית, והרוויח ביושר חטיף מיוחד.

דן הוא רק אחד מהבבונים המשתתפים בניסוי המנסה להוכיח שקופים ממין זה יכולים לבצע את השלב הראשון במלאכת הקריאה – זיהוי דפוסים חוזרים וקביעה אם שילובי ארבע אותיות הן מילים אמיתיות או ג'יבריש.

ג'ונתן גריינר, המדען הראשי במחקר, אמר כי גם אצל הבבונים קיים אזור במוח המאפשר להם לזהות דפוסים ועצמים, ויש להניח שכך גם בני האדם לומדים לקרוא. ביל הופקינס, פרופסור לפסיכולוגיה באטלנטה, אינו מופתע מממצאי המחקר. "אנחנו נוטים לזלזל ביכולות של הקופים", אמר והוסיף כי המחקר מעלה שאלות מעניינות על איך פועל מוח הקופים ללא שפה. "בעוד אנו משתמשים בשפה כדי לפתור בעיות בראשינו, כמו פענוח מילים, נראה כי הבבונים מצאו שימוש 'מתוחכם להפליא' לפתרון בעיות ללא שפה".

לקריאה נוספת:
"חוות מזור היא חווה ארורה": הפגנת אמנים למען סגירת חוות מזור
הפעם, לא יצרנו מפלצת: צפו בקופים שהונדסו גנטית
לא אחרי בן אדם: יופסק ייבוא הקופים לישראל?

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully