וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מבטיחה: נציג "הצעות חדשות" באיסטנבול

11.4.2012 / 17:13

ראש צוות המשא ומתן מטעמה של טהרן, סעד ג'לילי, סירב למסור פרטים נוספים באשר להצעות, לקראת שיחות הגרעין עם שש המעצמות בסוף השבוע. "נגיע לשיחות עם גישה חיובית ובונה"

אירן תציג "הצעות חדשות" במהלך שיחות הגרעין עם שש המעצמות באיסטנבול בסוף השבוע הקרוב – כך הודיע היום ראש צוות המשא ומתן מטעם הרפובליקה האיסלמית, סעיד ג'לילי. לא נמסרו פרטים נוספים באשר להצעה האירנית. מדובר בניסיון נוסף לחזק את ה"קייס" האירני לקראת השיחות, במסגרתן ינסו שש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - להצר את צעדיה של אירן בדרך לפיתוח נשק גרעיני.

נציג אירן, סעיד ג'לילי, עם סיום שיחות הגרעין עם המעצמות בז'נבה. רויטרס
"נבוא בגישה חיובית". סעד ג'לילי/רויטרס

ג'לילי, המכהן גם כראש מועצת הביטחון העליונה של אירן, אמר כי נציגיה של אירן יציגו בשיחות את ההצעות החדשות, "ויגיעו למשא ומתן בגישה חיובית ובונה". הוא הדגיש כי ארצו מוכנה לשיחות משמעותיות ומוצלחות, וציין כי "לשון האיומים והלחצים נגד טהרן מעולם לא הניבה תוצאות חיוביות". דבריו של ג'לילי באשר לרעיונות חדשים, מתקבלים בהמשך למכתב ששלח לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון בפברואר האחרון, בו ציין כי אירן תראה יוזמות חדשות בשיחות עם המערב, אם אלו יתקיימו. גם במקרה זה לא פירט ג'לילי את מהות ההצעות.

הסבב הבא של השיחות - בעירק

הלילה הודיע משרד החוץ העירקי כי אחרי איסטנבול, הסבב הבא של שיחות בין המערב לאירן יתקיים בבירת עירק, בגדד. בהצהרה שפרסם המשרד באתר האינטרנט שלו צוין כי כל הצדדים הסכימו לקיום המפגש בבירת עירק.

בניגוד לרוח החיובית שהפגין ג'לילי, אתמול המשיך נשיאה של אירן, מחמוד אחמדינג'אד, בקו התוקפני כלפי המערב. בדברים שנשא במהלך ביקור במחוז הורמוזגן, התייחס לחרם האירופי על נפט המיוצא מאירן, שצפוי להיכנס במלואו לתוקף בעוד כחודשיים וחצי. "הם (מעצמות המערב) רוצים להטיל סנקציות על הנפט שלנו", אמר אחמדינג'אד, "אנחנו משיבים להם שיש לנו משאבים כה גדולים, כך שאפילו אם לא נמכור נפט במשך שנתיים או שלוש, המדינה תסתדר בקלות". אמברגו הנפט שהטיל האיחוד האירופי על אירן בינואר האחרון, ואמור להיכנס באופן מלא לתוקפו ב-1 ביולי, הוא אחד הצעדים מרחיקי הלכת ביותר בהם נקטה הקהילה הבינלאומית נגד אירן, בניסיון להפעיל עליה לחץ שיגרום לה לחדול מייצור נשק גרעיני.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

"חלון ההזדמנויות של אירן נסגר"

מן העבר השני, הבית הלבן הציג אתמול את עמדות הפתיחה של וושינגטון לקראת המשא ומתן עם אירן, לפיהן הוא רואה חשיבות עליונה בהפסקה מוחלטת של העשרת האורניום באירן ועצירה של תכנית הגרעין שלה. זאת לאחר שאירן הבהירה לקראת שיחות הגרעין שיפתחו באיסטנבול ביום שבת - כי היא לא מוכנה לגשת למשא ומתן תחת תנאים מוקדמים. אתמול דחתה אירן גם את יוזמתו של הנשיא ברק אובמה במסגרתה הייתה אמורה טהרן להפחית את העשרת האורניום רק עד לרמה של 20%.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי "חלון ההזדמנויות נסגר. זמנה של אירן למשא ומתן אינו בלתי-מוגבל". לדבריו, ארצות הברית רואה חשיבות עליונה בהפסקה מוחלטת של העשרת האורניום באירן ועצירה של תכנית הגרעין שלה. "יש מספיק זמן ומרחב כדי לאפשר זאת", הוסיף, "ולכן חידוש השיחות הוא הכרחי". ביום ראשון חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על הדרישות הישראליות לפתיחה של המשא ומתן ואמר כי "הדרשות מאירן צריכות להיות ברורות: להוציא את החומר המועשר, להפסיק את ההעשרה ולפרק את המתקן בקום".

לקראת שיחות הגרעין באיסטנבול - כותרות אחרונות
אחמדינג’ד: אירן תוכל לעמוד בחרם נפט של שנים
ארצות הברית לאירן: עצרו את כל העשרת האורניום
טרם החליטו? ”האירנים מעולם לא הפסיקו לחתור לפצצה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully