וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האברך שהותקף בקייב נחת בארץ להמשך טיפול רפואי

אלכסנדר גונצ'רוב, שהוכה על ידי צעירים בעת שיצא מבית כנסת בבירת אוקראינה וסובל מפגיעת ראש חמורה, הגיע לנתב"ג בליווי של צוותים רפואיים והועבר לבית החולים איכילוב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

אלכסנדר (אהרן) גונצ'רוב, תלמיד הישיבה האוקראיני שנפצע אנושות במוצאי שבת לאחר שהותקף על ידי קבוצת צעירים בעת שיצא בבית הכנסת בקייב, נחת לפני זמן קצר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, לקבלת טיפול רפואי בארץ. גונצ'רוב, הסובל מפגיעת ראש חמורה, הועבר במטוס פרטי ששכרה עבורו זק"א.

גונצ'רוב, בן 25, נפצע ביציאה מ"ליל סדר שני" הנהוג בחו"ל, שנערך באחד מבתי הכנסת הגדולים במרכז בירת אוקראינה. הוא אושפז כשהוא סובל מפגיעת גולגולת חמורה, ומכות יבשות בחלקים נוספים בגופו. רק לאחר שלא חזר למעונות המגורים בישיבה בה הוא לומד, החלו אנשי הקהילה היהודית לחפש אותו, ואלה איתרו אותו כעבור 24 שעות. אמש התקבל האישור מהרופא המקומי להעביר את גונצ'רוב לישראל להמשך הטיפול.

היהודי שנורה בקייב נוחת בנתב"ג. דרור עינב
גונצ'רוב מובל באמבולנס לבית החולים בארץ/דרור עינב

טרם נתקבלו ממצאים המאפשרים לקבוע אם הרקע למעשה היה אנטישמי או פלילי. עד עתה לא עצרה משטרת אוקראינה חשודים באירוע, וחברי הקהילה היהודית המקומית דורשים למצות את החקירה בתקיפות וביעילות, וכי המשטרה תפרסם את סרטוני מצלמות האבטחה המתעדים את האירוע. הרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן, ושגריר ישראל במדינה, ראובן דינר, אף צפויים להעביר מסר דומה לרשויות החוק בפגישה עם שר הפנים האוקראיני.

"אין לנו טענות למשטרה המקומית או לשלטונות החוק, אבל אנחנו דורשים שלא יטאטאו את הנושא מתחת לשטיח", אמר הרב יעקב זילברמן, מראשי הקהילה היהודית בקייב, בשיחה עם וואלה! חדשות. "דרושה כאן חקירה מקיפה ורצינית, ושהאחראים יועמדו לדין למען יראו וייראו. לא ייתכן שיהודי, שכל חטאו שהוא הולך עם כיפה בערב ליל הסדר, מותקף באכזריות כזו והתוקפים עדיין מסתובבים חופשי".

ירידה באנטישמיות באוקראינה

ביטויי אנטישמיות מתעוררים באופן נקודתי בעוצמות שונות באוקראינה, בעיקר סביב הביקורים ההמוניים של עשרות אלפי חסידי ברסלב בקבר הרבי נחמן, מייסד החסידות, בעיר אומן.

עם הסכמי הוויזות המיוחדים בין ישראל ואוקראינה שנחתמו בשנה שעברה גדל מספר המגיעים להתפלל על הקבר. לצד איומים מגורמי טרור, מעוררים החסידים בשנים האחרונות גם ביטויי שנאה, הנפת כרזות אנטישמיות והפגנות. רק לפני כשבועיים, התקבלו מאות חסידים שהגיעו להתפלל על הקבר לכבוד ראש חודש ניסן, שנחשב ליום הולדתו של הרב, בהפגנות סוערות. במקביל לדיווחי הקהילה היהודית בקייב על גלוחי ראש ניאו-נאצים, המאיימים בלילות על יהודי העיר, בחודש שעבר הושחתה אנדרטה בעיר לבוב לזכר קורבנות השואה בכתובות נאצה.

לדברי שליח הסוכנות היהודית בקייב, עידן פסחוביץ', ניכר מאמץ גדול של השלטונות ורשויות החוק באוקראינה להילחם בתופעת הפשע האנטישמי. "כמו בכל בירות אירופה, גם בקייב יש קבוצות ימין קיצוני ופעילים ניאו-נאציים ואנטישמיים. בשלוש שנות שליחותי, מעולם לא נתקלתי ביחס לא הוגן ומזלזל מהרשויות, ובכל פעם שפנינו לשלטונות ודיווחנו על חששות או חשדות לפרובוקציות או לפגיעות הן נענו ועזרו. בסך הכל, גם לרשויות זה לא טוב שיקרו אירועים כאלה בבירת אוקראינה", אומר פסחוביץ', שנזהר מלקבוע חד משמעית שאכן מדובר בפשע על רקע אנטישמי כל עוד לא יועלו ממצאים בחקירה.

עוד בנושא:
פציעת האברך בקייב: טרם נקבע אם הרקע אנטישמי
קייב: תלמיד ישיבה הוכה בידי אלמונים, מצבו קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully