וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין הגישוש שריגל עבור חיזבאללה שוחרר מהכלא

10.4.2012 / 13:02

סגן-אלוף עומר אל-הייב שוחרר היום מהכלא אחרי פחות מעשר מתוך 15 שנות המאסר שנגזרו עליו, בשל מצבו הבריאותי. הקצין הורשע ב-2006 במסירת מידע לחיזבאללה ובסחר בסמים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

קצין הגששים סגן-אלוף עומר אל-הייב, שהורשע ב-2006 בריגול למען חיזבאללה ובסחר בסמים, השתחרר היום (שלישי) ממאסרו בכלא באר שבע. על הקצין בן ה-50 מהיישוב הבדואי בית זרזיר, נגזרו 15 שנות מאסר, אולם הוא השתחרר היום, לאחר פחות מעשר שנות מאסר, על רקע מצבו הבריאותי המידרדר.

אל-הייב נעצר בשנת 2002, בחשד שקיים מגע עם סוכני חיזבאללה ואסף מידע מודיעיני נגד אלוף פיקוד הצפון דאז, ומי שלימים התמנה לרמטכ"ל, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי. המידע שהתקבל לגביו בתחילת הפרשה היה מוצק, אך בשל דרגתו ועברו הצבאי העשיר פעלו חוקרי מצ"ח ברגישות רבה, ומלאכת איסוף הראיות כלל אישור של קצינים בכירים בצה"ל.

לאחר שהחקירה עברה מהמישור הגלוי לסמוי, הוגש נגד אל-הייב כתב האישום, אשר חשף כי הוא קיים קשר ישיר עם אזרח לבנוני, שכינויו היה "אבו סעיד", ופעל בדרום לבנון כנציג חיזבאללה. מעצרו הכה בהלם את צמרת צה"ל, משום שמדובר היה בקצין בכיר, אשר לקח חלק במשימות מבצעיות רבות, והיה מקושר לקצינים בכירים בצבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתחרר בשל הידרדרות במצבו הבריאותי. אל-הייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום, שכלל את סעיף האישום בגידה, פירט כיצד אל-הייב העביר מידע על תנועות כוחות צה"ל ומיקומם, כמו גם מידע קונקרטי על תנועותיו של אשכנזי, והאופן שבו הוא היה מאובטח. הכעס בצה"ל היה גדול, מאחר ששלוש שנים קודם לכן, נהרג תא"ל ארז גרשטיין בדרום לבנון מפיצוץ מטען צד. למרות העובדה שלא נמצא כל קשר, במישרין או בעקיפין, בין אל-הייב לבין חיסולו של גרשטיין, טוענו אז גורמים בצה"ל כי המידע שהעביר לחיזבאללה יכול היה לסייע בחיסולו של גבי אשכנזי.

מעצרו הכה את צה"ל בהלם

עוד נטען בכתב האישום כי אל-הייב פעל להברחת סמים, בהם הרואין וחשיש, מלבנון לישראל. יחד עמו, נעצרו שני תושבי בית זרזיר שלקחו גם הם חלק בהברחות. גורם צבאי בכיר סיפר כי אשכנזי, בתפקידו כאלוף פיקוד הצפון, העניק לאל-הייב את דרגת הסא"ל באופן אישי, ולכן הסיפור תפס את כולם בהלם. "הוא היה קצין בכיר שסרח, והותיר את כולם בהלם", ציין הגורם.

ב-2006, בית הדין הצבאי המיוחד בבסיס מחנה מטכ"ל בתל אביב גזר על אל-הייב 15 שנות מאסר, ועוד שלוש שנים על תנאי. מאוחר יותר, לאחר גזר הדין, הועבר אל-הייב לכלא אזרחי בשל העונש הכבד שנגזר עליו. לפני חמש שנים, הוחלט לקצר את עונשו בשנתיים, והיום, כאמור, הוא שוחרר בשל מצבו הבריאותי.

אל-הייב התגייס לחטיבת הצנחנים, בשונה מרוב בני העדה הבדואית, ולדברי קצינים בפיקוד הצפון הוא בלט באיכויותיו, ובשל כך הומלץ לקורס קצינים. הוא התקדם בסולם הדרגות, ועסק בעיקר בתפקיד של פיקוד על גששים. בסוף שנות ה-90, הוא איבד אחת מעיניו בעת היתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. לאחר סדרת טיפולים, הוחלט כי יועבר מהעיסוק המבצעי ויהיה אחראי על עידוד הגיוס של בני העדה הבדואית לצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully