וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: "המרגל הוותיק ביותר של ישראל נעצר"

ניר יהב

12.1.2012 / 0:10

ערוץ "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי צבא לבנון עצר בכיר בחברת תקשורת מקומית, שפעל בשירות ישראל במשך 35 שנה. "הוא העביר לישראל מידע על חיל הים הלבנוני"

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מנאר", השייך לארגון חיזבאללה, דיווח אמש (רביעי) כי כוחות צבא לבנון עצרו היום מרגל לבנוני שפעל לטובת ישראל הנחשב בעיניהם למרגל הוותיק ביותר שנעצר עד היום. על פי הדיווח, מדובר באדם בשם אליאס יונס, שעבד בעבר בחברת התקשורת הממשלתית בלבנון "אוג'רו" ושימש כסוכן של ישראל במשך 35 שנים, מאז שנת 1977. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני תאר את מעצרו של "המרגל" יונס כ"סטירת לחי קשה למודיעין הישראלי" והוסיף כי גורמי ביטחון לבנונים בכירים מתארים את יונס כ"דג שמן".

צבא לבנון. Mohammed Zaatari, AP
נתפס המרגל הוותיק של ישראל. צבא לבנון/AP, Mohammed Zaatari

על פי הדיווחים, אותו סוכן לבנוני "העביר לישראל מידע אודות חיל הים הלבנוני, שכלל מידע על תנועות של ספינות ואוניות. בנוסף העביר מידע לישראל על מבנה משרד התקשורת הלבנוני וכן תכניות מפורטות של רשת התקשורת הלבנונית".

מערכות ריגול "שנחשפו", רשתות ריגול "שנפלו"

בשנים האחרונות חשפו כוחות הביטחון הלבנונים "רשתות ריגול" שפעלו, לטענתם, לטובת המודיעין הישראלי. לפי הדיווחים, עשרות "מרגלים" נחשפו וחלקם אף הואשמו והוכנסו לבתי הכלא. חלק מהמרגלים היו בכירי צבא לשעבר, בכירים בחברות תקשורת ותושבים בדרום לבנון. חלק מאותם "מרגלים" התבקשו, לפי הדיווחים, לבצע מעקבים אחר פעילות אנשי חיזבאללה ואחר מוצביהם ובסיסיהם. לבנון אף הגישה תלונה רשמית לאו"ם בגין "פעולות הריגול הישראליות" בלבנון.

לפני כחודש דווח בלבנון כי כוחות הביטחון חשפו מתקן ריגול ישראלי שהוטמן בין הכפרים סריפא ודיר כיפא, וכי ישראל מיהרה להפציצו ולהשמידו מיד עם חשיפתו. מספר שעות לאחר פרסום הדיווח, טען ארגון חיזבאללה כי הצליח לחשוף מתקן ריגול ובכך "סיכל ריגול ישראלי" וכי חשף את המתקן לפני שישראל הפגיזה אותו באמצעות מזל"טים מהאוויר.

לפני כשנה הודיע צבא לבנון כי פרק מערכות ריגול והאזנה ישראליות באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן, נמסר כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון.

עוד בנושא
דיווח: ”צבא לבנון חשף מתקן ריגול ישראלי, צה”ל הפציץ”
צבא לבנון: ”חשפנו מצלמת מעקב ישראלית ליד צור”

(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully