וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגל עבור חיזבאללה וייכלא ל-11 שנים

יהושע בריינר

4.9.2008 / 17:49

הגשש לואיי בלוט, תושב הגליל, הורשע בריגול ובמגע עם סוכן זר. עורכי דינו: "הוא קיבל עונש קל יחסית בגלל נסיבות אישיות מקלות"

11 שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על לואיי בלוט, נגד צה"ל בן 34 מהכפר פסוטה שבגליל, שהורשע בריגול לחיזבאללה ובמגע עם סוכן זר. בלוט, ששימש כגשש בדרגת רס"מ בפיקוד הצפון בזמן מלחמת לבנון השניה, הואשם כי בין השנים 2007 ל-2008 קיים קשר עם תושבים לבנונים באמצעות טלפונים סלולריים והעביר מידע צבאי מסווג לידי חיזבאללה.

גזר הדין שניתן בבית הדין הצבאי בקריה הינו קל יחסית בהתחשב בסעיפי האישום המקוריים, בהם בגידה וסיוע לאויב בשעם מלחמה – עבירות שהעונש עליהן הוא מוות ומאסר עולם. רוב פרטי המשפט חסויים ואסורים לפרסום. בנוסף לעונש המאסר הורד בלוט לדרגת טוראי.

פרקליטיו של בלוט, עו"ד תמי אולמן, עו"ד ג'ורנו אדם ועו"ד שבי פרוג'י היו מרוצים מהחלטת השופטים. "בהתחשב בכתב האישום המקורי, גזר הדין הוא סביר והוגן מאוד", אמר עו"ד אדם. "היו מקרים שאנשים שנשפטו על אותן עבירות קיבלו עונש גדול יותר, אולם בשל הנסיבות האישיות המקילות שלא ניתן לפרטן קיבל בלוט עונש קל יחסית". יחד עם זאת, לדבריו, השלושה שוקלים לערער על גזר הדין. "על פי כתב האישום המקורי היה נדמה כאילו בלוט ניהל בעצמו את המלחמה מטעם חיזבאללה. אין ספק שהוא שגה וחצה את הגבול, ואכן, ריגול זו עבירה חמורה, אולם כשנכנסים לנסיבות ניתן לומר שהעונש הגון".

לאחר מעצר של בלוט, נטען כי הוא ניהל מגעים עם חיזבאללה במסגרת תפקידו כסוכן יחידה של אגף המודיעין, טענה שהוכחשה על ידי מערכת הביטחון. לאחר הגשת כתב האישום לפני כחצי שנה אמר בלוט: "חס וחלילה, אני לא בגדתי, אני אוהב את המדינה ונאמן לה. לא ריגלתי ולא הברחתי סמים בחיים. לא הרגתי ואין לי דם על הידיים, חוץ מדם של מחבלים".

בכתב האישום המקורי נטען כי בלוט מסר מידע על עמדות של כוחות צה"ל: מקום הימצאם, מידע אודות אספקה, מתקנים, הכנות ופקודות. כמו כן נטען, כי הוא מסר ידיעות שונות לתושב נצרת, העומד לדין בבית המשפט בנצרת על הברחת סמים מלבנון. עוד נטען כי בלוט גם יצר קשר עם אזרחים לבנונים ועם תושבי רג'ר ונצרת לצורך ביצוע עבירות של ייבוא וייצוא סמים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully