וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק להיפסטרים: נתניהו פתח חשבון באינסטגרם

טל שלו

10.4.2012 / 3:28

במקביל לעסקת הרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק, הצטרף לשורותיה חבר חדש. אחרי הביבי גאמפ וסרטוני שנה טובה בסינית, האם בקרוב נזכה להציץ בכישרון הצילום של נתניהו?

מייסדי הרשת החברתית אינסטגרם, שרק אתמול סגרו את עסקת הענק עם פייסבוק, כנראה שאינם מעודכנים על כל מצטרף חדש, אבל אתמול (שני), במקביל לסערת הפרשנויות, הביקורות, החששות והתהיות מכניסתה של אינסטגרם למחוזות המיינסטרים קיבל אתר שיתוף התמונות בו חברים 30 מיליון בני אדם משתמש חדש: israeli pm - ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי עמודי הפייסבוק, חשבונות הטוויטר, וערוצי היו-טיוב השונים, השיק אתמול נתניהו את חשבון האינסטרגם שלו בתמונה של שתי מצות, שעליהן נכתב בממרח שוקולד "מאחל המשך פסח מתוק".

במקרה הזה, נתניהו אינו הראשון לגלות את הכוח הפוליטי של יכולת הביטוי הייחודית של האפליקציה, שמתבססת בעיקר על העלאת תמונות ועיבודן דרך פילטרים שונים, שיתופן, קבלת לייקים ותגובות קצרות, ומעקב אחר התמונות של גולשים אחרים. לפני כארבעה חודשים, לקראת בחירות 2012, פתחו אנשי הקמפיין של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חשבון אינסטגרם, ועד היום הם העלו בו 38 תמונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופיל ראש הממשלה באינסטגרם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאובמה יש כבר למעלה מ-41 אלף עוקבים ברשת החברתית, שעד היום נהנתה מתדמית טרנדית, אורבנית ו"היפסטרית", אך צפויה להרחיב כעת משמעותית את קהלי חבריה, גם בעקבות השקת האפליקציה התומכת במכשירים מסוג אנדרואיד בשבוע שעבר. לנציגים הישראלים שמקדימים את נתניהו באינסטרגרם, השרים משה כחלון ומיכאל איתן, יש כרגע 109 ו-107 עוקבים בהתאמה, ונראה כי השימוש של הפוליטיקאים ברשת רק ילך ויתרחב.

אינסטגרם שמאפשרת גוון אמנותי לתמונות מהסלולר, מספקת אמצעי להעביר מסר ויזואלי, מתומצת, חד וקליט; כפי שהגדיר בעבר קווין סיסטרום, ממייסדי השירות, "אנחנו שואפים לתת לאנשים כלים לספר את הסיפור שלהם בדרך ויזואלית". נוספת לכך קלות ונוחות התפעול של האפליקציה, שבלחיצת כפתור אחת מאפשרת להעביר תמונות מהסלולר לכל הרשתות החברתיות, ותאפשר גם לאנשי נתניהו להפיץ במהירות תמונות מאירועים שונים או מסרים ויזואליים קליטים לציבור, ואולי גם הצצות לרגעים מעונבים פחות.

אנשי נתניהו מקדמים אותו ברשתות החברתיות

השאלה המעניינת, נוגעת למגוון האפקטים של האינסטגרם להענקת מראה מיוחד לתמונות, כמו מעבר לשחור לבן, שינוי בגווני התמונות ותוספת מסגרות, שהם חלק מחוויית השימוש - באיזה פילטרים יבחר israeli pm? מן הצד השני, נשאלת השאלה כיצד יקבלו הגולשים את נתניהו וכיצד ישתמשו בו אנשי הדוברות של ראש הממשלה, בראשות ראש מערך ההסברה הלאומי, לירן דן.

בחודשים האחרונים משקיעים אנשיו של ראש הממשלה מאמץ גדול בקידום הנוכחות של נתניהו ברשתות החברתיות, המאפשרות לו קשר ישיר עם הציבור ללא תיווך כלי התקשורת ומבלי להזדקק לעורכים ועיתונאים ביקורתיים. אתמול עוררה פעילות הניו-מדיה הנמרצת של נתניהו גם קרב פוליטי. אנשי דוברות הליכוד פרסמו הודעה חגיגית לרגל חציית קו 200 אלף חברים בעמוד הפייסבוק הפוליטי של נתניהו והעלו הודעה מטעם ראש הממשלה, שביקש לשגר "לייק אישי ממני לכל אחד ואחת מ-200 אלף החברים!". מנגד, במפלגת העבודה לא נותרו חייבים והאשימו כי לפי בדיקה שנעשתה אצל יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', רק 17% מתוך 200 אלף מעריצי נתניהו בפייסבוק בכלל שייכים לפרופילים ישראלים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הקרב על הלייקים"

בליכוד הכחישו את טענות יחימוביץ', אך המלחמה על הלייקים בין הפוליטיקאים צפויה רק להוסיף ולהתחמם. לפי דירוג של אתר "חורים ברשת" בעזרת חברת spythenet, הדף של נתניהו בפייסבוק ממוקם במקום השני מבין הפוליטיקאים הבולטים בפייסבוק, אחרי יאיר לפיד, שהקדיש את מרבית פעילותו בחודשים האחרונים לקשר עם הציבור דרך הרשת החברתית הפעילה ואף ויתר לאחר פרישתו מתקשורת על קשר עם עיתונאים. אחרי נתניהו, אפשר למצוא ברשימה, המדרגת את הפעילות על בסיס שיעור הלייקים, התגובות והשיתופים לפוסטים, את חבר הכנסת ניצן הורביץ (מרצ), יחימוביץ', וח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד).

נתניהו, שאנשיו מתחזקים חשבונות טוויטר, ערוצי יו-טיוב ומספר דפי פייסבוק, הצליח בחודשים האחרונים דווקא לייצר לא מעט להיטים אינטרנטיים (הידועים בכינוי "מימים"), כשהאחרון בהם הוא תמונת העץ שצייר בלוח אלקטרוני במסיבת העיתונאים לרגל כניסת ממשלתו לשנה הרביעית. עוד קודם לכן עורר נתניהו מהומה ברשת עם "משולש האחריות הלאומית", ובתמונות שפשטו ברשת לאחר שחרורו של גלעד שליט: התרגשותו של נתניהו מהמעמד זכתה לגרסה צינית ויראלית ברשת, כאשר התמונה שצולמה של נתניהו מחייך צופה בחיבוק של גלעד ואביו נועם שליט, עובדה ברשת בעשרות חיתוכי פוטושופ ונודעה בכינוי "ביבי-גאמפ". נתניהו עצמו הגיב לתופעה בהומור ואנשי התקשורת שלו הכינו גרסה משלהם לתמונת ראש הממשלה מחייך, בתוספת הכיתוב "דוגרי, הצחקתם אותי".

עוד באותו נושא:
"200 אלף לייקים לנתניהו? רק 17% מהם ישראלים"
מי הפוליטיקאי האהוב ביותר ברשתות החברתיות?
נתניהו: "תודה על הלייק"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully