וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה קלה ושיחות גרעין: נשיא פקיסטן בא להודו

רויטרס

8.4.2012 / 19:30

ברקע המתיחות הגרעינית ולראשונה זה 7 שנים, ביקר נשיא פקיסטני בהודו. הנשיא זרדרי סירב לומר במה דן עם רה"מ סינג, אך אחרי הסעודה, השניים סיכמו באופטימיות להיפגש שנית

נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי, בא היום (ראשון) לניו דלהי לביקור שהוגדר פרטי, במהלכו נפגש עם ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג. היה זה ביקורו הראשון של נשיא פקיסטני בהודו זה שבע שנים, ופגישתם הראשונה של השניים מאז 2009.

בשנים האחרונות, התחממו מעט היחסים בין שתי להודו לפקיסטן, נוכח התחמשותה של האחרונה בנשק גרעיני, ובשל סכסוכי הגבולות בקשמיר. בסוף השבוע, גבר מחדש המתח בין המדינות, אחרי שוושינגטון הציעה פרס של עשרה מיליון דולרים, למי שיציע מידע על קבוצה של איסלמים קיצונים ממוצא פקיסטני, החשודים שעשו את הפיגוע הקטלני במומביי. בהודו רואים בהצעה הבעת אי-אמון בכוחות הביטחון של המדינה, שמאז 2008 לא מצליחים להעמיד לדין את החשודים במתקפה. במערב גם מאשימים את פקיסטן בשיתוף פעולה עם אחד החשודים והפעלתו כמקור מודיעיני.

נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי (משמאל) בפגישה עם ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג. ניו דלהי, אפריל 2012. רויטרס
נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי/רויטרס

הנשיא זרדרי בא להודו עם בנו, בן 23. השניים התפללו במקדש וקראו לשלום בין שני העמים. על הפגישה עם ראש הממשלה נמסרו מעט פרטים, ולפי הודעת משרד החוץ של הודו, זרדרי וראש הממשלה סינג דנו בפגישתם על השליטה בחבל קשמיר, על המאבק בטרור ועל הסכמי סחר. בתום ארבעים דקות של שיחה, הסבו השניים לסעודת צהריים, שאורגנה על ידי מנהיגת מפלגת הקונגרס הלאומי של הודו, סוניה גנדי. בארוחה התבקשו האורחים להימנע מהצהרות פוליטיות.

זרדרי אמר כי פקיסטן מעוניינת "לשפר את היחסים עם הודו". הוא סירב לפרט על אודות השיחה, אך אמר כי "שוחח עם ראש הממשלה סינג על דברים שסביר שניתן לדבר עליהם", והביע תקווה כי השניים יפגשו שוב בפקיסטן בזמן הקרוב. ראש המשלה ההודי אמר כי "היחסים בין שתי המדינות צריכים להיות תקינים" . פרשנים מעריכים כי המפגש הנדיר, למרות שהסתיים בהצהרות מנומסות, פותח פתח למשא ומתן נוסף שיכלול שיתוף פעולה ביטחוני בין הודו לפקיסטן, ושישיב את היציבות לאזור עם נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully