וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלהומה: 2 נעצרו בחשד למעורבות לרצח השחורים

במשטרה המקומית לא בטוחים מה הקשר בין השניים - בן 19 ובן 32. שלושה אפרו-אמריקאים נהרגו בסוף השבוע ו-2 נוספים נפצעו ב-4 מקרי ירי שונים בטולסה, כנראה על רקע גזעני

שני חשודים נעצרו בצהריים (ראשון) בחשד שהיו מעורבים ברצח שלושה תושבים שחורים בטולסה, אוקלהומה, במהלך סוף השבוע. השניים נעצרו על ידי כוחות המשטרה בעיר, החושדת כי הם קשורים למעשי הרצח על רקע גזעני, בהם גם נפצעו שני בני אדם.

המשטרה המקומית, בסיוע הבולשת הפדרלית, פעלו לאורך סוף השבוע בכוחות נרחבים במטרה לתפוס את החשודים. המשטרה הודיעה עוד כי החשודים הם ג'ייק אינגלנד, בן 19, ואלווין וואטס, בן 32. "אנחנו לא לגמרי בטוחים מה הקשר בין שניהם, האם הם חברים או אפילו קרובי משפחה", אמר קפטן ג'ונתן ברוקס מכוחות המשטרה. לדבריו, החשודים לא התנגדו למעצרם.

מצוד אחר אדם לבן שירה למוות בשלושה שחורים. רויטרס
לא ברור הקשר בין שני החשודים. המשטרה באוקלהומה/רויטרס

ארצות הברית כולה סוערת אחרי מסע ההרג הגזעני, רק חודש וחצי לאחר שנרצח בפלורידה טרייבון מרטין, נער שחור, שנורה למוות כיוון שחבש לראשו כובע קפוצ'ון. הפעם נשואות עיניה של המדינה אל טולסה. בשל העובדה כי האירועים התרחשו בהפרש של שעות אחדות וברדיוס של חמישה קילומטרים בלבד, משוכנעים גורמי אכיפת החוק בעיר האירועים בוצעו בידי אותו יורה, שנראה נמלט באמצעות טנדר לבן משלוש מבין ארבע הזירות.

"אדם מטורף לא יהרוס לאנשים את סוף השבוע"

מפקד משטרת טולסה, צ'אק גורדון, לא מיהר להכריז על מניע גזעני לרציחות. "כרגע אני מודאג יותר מכך שאזרחים שלי נרצחו", אמר. "אם זה ילך לכיוון חדש של פשע שנאה - נעמיד אותו לדין גם על כך", הדגיש. כיוון שפשע שנאה מהווה עבירה פדרלית בארצות הברית, הצטרף ה-FBI לחקירת נסיבות האירועים. "אני רוצה לומר למבצע ולכל מי שינסה לסייע לו - אנחנו בדרך אליכם", הוסיף גורדון.

בעקבות האירועים האחרונים, קולות אזהרה נשמעים מצד העומדים בראש הקהילה בטולסה. "אסור לאפשר לאדם מטורף להרוס לאנשים את סוף השבוע, אך במקביל - על התושבים להיות מודאגים מכך שהאיש הזה עדיין חופשי", אמר חבר מועצת העיר, ג'ק הנדרסון. וורן בלייקני, מהאיגוד לזכויות השחורים, ביקש מהציבור שלא לנקוט בפעולות תגמול. "אין צורך לצאת ולבצע מעשי נקמה ולקחת את החוק לידיים", ביקש. "נמתין לסיום התהליך ונראה מה קורה", הוסיף בלייקני.

עוד בנושא
ארה”ב: מצוד אחר חשוד ברצח שלושה שחורים באוקלהומה
עצרת לזכר הנער שנרצח כי חבש קפוצ’ון: ”אין צדק”

  • עוד באותו נושא:
  • אוקלהומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully