וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצוד אחר חשוד ברצח שלושה שחורים באוקלהומה

ארבעה אירועי ירי בסוף השבוע האחרון הביאו גם לפציעתם של שני תושבים בטולסה, ולדאגה כי מדובר בפשע בעל מניע גזעני. בקהילה האפרו-אמריקאית מבקשים להימנע מפעולות נקם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

חודש וחצי לאחר שנרצח בפלורידה טרייבון מרטין, נער שחור שנורה למוות כיוון שחבש לראשו את כובע הקפוצ'ון שלבש, מקרה רצח משולש באוקלהומה מעורר בארצות הברית את השיח סביב השנאה הבין-גזעית, שנדמה כי לא שקע מעולם.

הפעם נשואות עיניה של המדינה אל העיר טולסה, בה עורכת המשטרה מצוד - שהחל ביום שישי האחרון - אחר גבר לבן החשוד ברצח שלושה תושבים שחורים, וכן בפציעתם של שניים נוספים, בארבעה מקרי ירי שונים בעיר. בשל העובדה כי האירועים התרחשו בהפרש של שעות אחדות וברדיוס של חמישה קילומטרים בלבד, משוכנעים גורמי אכיפת החוק בעיר כי האירועים בוצעו בידי אותו יורה, שנראה נמלט באמצעות טנדר לבן משלוש מבין ארבע הזירות.

מצוד אחר אדם לבן שירה למוות בשלושה שחורים. רויטרס
ה-FBI הצטרף לחקירת נסיבות האירוע, מחשש שמדובר בפשע שנאה/רויטרס

מפקד משטרת טולסה, צ'אק גורדון, לא ממהר להכריז על מניע גזעני לרציחות. "כרגע אני מודאג יותר מכך שאזרחים שלי נרצחו", אמר. "אם זה יילך לכיוון חדש של פשע שנאה - נעמיד אותו לדין גם על כך", הדגיש. כיוון שפשע שנאה מהווה עבירה פדרלית בארצות הברית, הצטרף ה-FBI לחקירת נסיבות האירועים. "אני רוצה לומר למבצע ולכל מי שינסה לסייע לו - אנחנו בדרך אליכם", הוסיף גורדון.

בעקבות האירועים האחרונים, קולות אזהרה נשמעים מצד העומדים בראש הקהילה בטולסה. "אסור לאפשר לאדם מטורף להרוס לאנשים את סוף השבוע, אך במקביל - על התושבים להיות מודאגים מכך שהאיש הזה עדיין חופשי", אמר חבר מועצת העיר, ג'ק הנדרסון. וורן בלייקני, מהאיגוד לזכויות השחורים, ביקש מהציבור שלא לנקוט בפעולות תגמול. "אין צורך לצאת ולבצע מעשי נקמה ולקחת את החוק לידיים", ביקש. "נמתין לסיום התהליך ונראה מה קורה", הוסיף בלייקני.

עצרת לזכר הנער שנרצח כי חבש קפוצ'ון: "אין צדק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully