וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפינוי: דיון פגרה בכנסת על "בית המכפלה"

פנחס וולף

8.4.2012 / 12:12

לוואלה! חדשות נודע כי 25 חברי כנסת חתמו על בקשה לכינוס המליאה לדון על הבית בחברון וב"חוק ההסדרה". הישיבה צפויה להתקיים לאחר פסח. ח"כ דנון: "בית המכפלה - לא אקירוב"

מליאת הכנסת תקיים בקרוב דיון פגרה מיוחד בנושא "בית המכפלה" בחברון, שפונה בשבוע שעבר. לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ דני דנון (ליכוד) אסף למעלה מ- 25 חתימות של חברי כנסת לכינוס המליאה בפגרה כדי לדון גם בהצעת "חוק ההסדרה", ובכוונתו להגישן ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין במהלך היום, כך שהדיון ייערך לאחר חג הפסח.

בין החתומים על היוזמה חברי כנסת מהליכוד, האיחוד הלאומי, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וקדימה.

פינוי בית המכפלה בחברון, אפריל 2012. עומר מירון
25 חברי כנסת חתמו. בית המכפלה/עומר מירון

"חוק ההסדרה" קובע כי במקום לפנות ישובים שנבנו באישור המדינה, אך יש עליהם חשש למעמד של קרקע ערבית פרטית, אותם ישובים לא יפונו, ובמקום זאת יינתן פיצוי לפלסטינים שיוכיחו את בעלותם על הקרקע.

ממשלת הליכוד נבחרה לבנות ולא להרוס, לא נאפשר ל'שלום עכשיו' וליתר גורמי השמאל הקיצוניים לראות תמונות של יהודים מפנים יהודים", אמר דנון. "בידי הכנסת הכוח לשנות אחת ולתמיד את הגישה החד צדדית המנחה את בג"ץ בכל נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון - הליכוד לא יפנה יהודים".

יוזמת דנון לכינוס המליאה מגיעה לאחר ששר הביטחון אהוד ברק הורה, בהתייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפנות בשבוע שעבר במפתיע את הבית בחברון. "בית המכפלה זה לא אקירוב", אמר דנון הבוקר. "ברק הבין שלא ישוריין בליכוד והתחיל את קמפיין הבחירות שלו לקהל הבוחרים של השמאל הקיצוני".

כינוס הפגרה הוא המשך ליוזמה נוספת של דנון שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, ובה הוא מחתים פעילי ליכוד על עצומה להדיח את ברק מכהונת שר הביטחון ולמנות במקומו את השר לנושאים אסטרטגיים, משה יעלון.

עוד בנושא
פונה "בית המכפלה" בחברון: "לא נאפשר הפרת החוק"
מלכוד נתניהו: כך הפך "בית אחד" לפצצה קואליציונית
לשכת רה"מ: הפינוי לא היה מחטף, נתניהו ידע מראש

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully