וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיגונית "פעמון" והתרעה ניידת יגנו על חקלאי הדרום

8.4.2012 / 10:13

משרד הביטחון החליט לשפר את אמצעי ההגנה על החקלאים בדרום בעקבות הירי מעזה. בין היתר, יוצבו מיגוניות "פעמון" שמגנות מהכדוריות, הברגים והרסיסים של הרקטה

בעוד הירי לעבר יישובי הדרום נמשך וטווח הרקטות מתרחב, הוחלט במשרד הביטחון לבחון את קשת האיומים על החקלאים בדרום ולשפר את רמת המיגון בשדות ובחממות. אחת הבעיות שהועלו על ידי החקלאים הייתה המשך שיגורי פצצות המרגמה, להן לא ניתן מענה של התרעה אלא רק החל מהפצמ"ר הראשון שמשוגר לעבר ישראל שמפעיל מערכת אזעקה. החקלאים מחו על כך שטווח הרקטות התרחב מעבר למרחק של שבעה קילומטרים מרצועת עזה, והוא מסכן גם את החקלאים שעובדים בטווח של עד 15 קילומטרים מהאזור.

משרד הביטחון מחלק  'פעמון' להגן על חקלאים ומכשירי התרעה ניידים של 'צבע אדום', אפריל 2012. משרד הביטחון
עבר את כל הניסויים של פיקוד העורף/משרד הביטחון

ראש היחידה להתיישבות ותשתית לאומית במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי, הסביר כי במסגרת הרחבת המיגון יפוזרו מאות מיגוניות מסוג 'פעמון' עבור החקלאים שעובדים בשטח בטווח של שבעה עד 17 קילומטרים.

סבירסקי הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "לאור ההסלמה האחרונה, האיום שמתרחב, ובעצה אחת עם המועצות האזוריות החלטנו על חלוקת 'פעמון'. הוא לא מגן מפני פגיעה ישירה אבל יודע להגן מפני הכדוריות, הברגים והרסיסים שמעיפה הרקטה שנופלת בשטח. הוא עבר את כל הניסויים של פיקוד העורף והוא הוגדר כמציל חיים באופן מוכח. היה לנו מקרה מוצלח בנתיב העשרה". יש לציין כי ה"פעמון", יכול להגן על שמונה אזרחים בו זמנית.

משרד הביטחון מחלק  'פעמון' להגן על חקלאים ומכשירי התרעה ניידים של 'צבע אדום', אפריל 2012. משרד הביטחון
מגן על שמונה אזרחים במקביל/משרד הביטחון

בנוסף לכך, הוחלט לחלק מכשירי התרעה של "צבע אדום" ניידים לחקלאים שנעים על גבי כלים ונמצאים בשטחים שלא בהכרח שומעים בהם את האזעקות. סבירסקי הסביר כי מרכיבי המיגון, בעלות שני מיליון שקלים, יכללו גם מעטפת מיגון לטרקטורים ואמצעי חשמלי שיתריע מפני נפילת הרקטות.

עוד בנושא
חג לא שקט: שתי רקטות נורו לאזור נתיבות, אין נזק
חיל האוויר סיכל ניסיון שיגור רקטה לעבר ישראל
תושבי הדרום מתחננים לזכאות למיגון: חיינו כהפקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully