וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום מתחננים לזכאות למיגון: חיינו כהפקר

רמי שני

22.3.2012 / 2:58

תושבי ישובים שאינם נמצאים תחת הגנתה של כיפת ברזל משוועים למיגון, ופרסמו עצומה ברשת כדי להעיר את הפוליטיקאים. על מכתב דומה שנשלח לחברי כנסת ענה זבולון אורלב בלבד

אם המצב הביטחוני המתוח לא מקשה מספיק על חיי תושבי הדרום, נאלצים ישובים מסוימים להתמודד עם העובדה שהמדינה לא מציבה בתחומיהם מערכת כיפת ברזל, וחמור מכך - מיגון ראוי. תושבי מערב הנגב פתחו במערכה כדי להביא להקמת חדרי ביטחון בישובים שאינם נמצאים תחת מטריית ההגנה של כיפת ברזל. מדובר בישובים הנמצאים במרחק של קצת יותר מארבעה עד שבעה קילומטרים מהגבול, עליהם מערכת כיפת ברזל אינה מגנה ולדברי כ- 1500 התושבים המתגוררים בהם, התחושה היא של חיים בשטח הפקר.

דינה בורנשטיין, חברת קיבוץ מגן הנמצא בתחום הרצועה הבלתי ממוגנת, כתבה באתר "עצומה" כי "עבורנו לא הובטחה הגנה על ידי מערכת כיפת ברזל, שהוכחה כיעילה עבור תושבי אשקלון, באר שבע ואשדוד. מאז הפסקת האש שהוכרזה בשבוע שעבר נפלו בשטחנו 13 קסאמים ופצמ"רים. עבור רוב תושבי המדינה זהו רק דווח קצרצר באתרי האינטרנט, אך עבורנו המשמעות היא אחת: שנים של חיים תחת אימת אזעקות ופיצוצים, ילדים שפוחדים לישון בבית שאינו ממוגן וסובלים מתופעות לוואי לחרדה מתמשכת ומבוגרים חסרי אונים."

בורנשטיין הוסיפה כי למרות כל ההבטחות שניתנו לתושבים, הם ייאלצו להמשיך לחיות תחת האיום הבלתי פוסק של הרקטות. "אנחנו, שמאות מטרים הפרידו ביננו לבין זכותנו להיכלל בזכאות למיגון עליה החליטה הממשלה, המשכנו לקיים כאן חיים שלמים, לזרוע ולקצור. הממונים על בטחון אזרחי המדינה זרעו בנו תקווה שיבשה והצהיבה, ויחד איתה גם מעט האמון שעוד היה לנו בהם. זהו מאבק על חיי אנשים שנשכחו וחייהם הפכו הפקר". העצומה נשלחה כקישור למאות אלפי אנשים, ועד עתה, שלוש יממות לאחר פרסומה, היא זכתה בכמעט 1,000 חתימות.

מיגוניות בבתי הספר - המינימום הנדרש"

במקביל, החלו אנשי המועצה האזורית שדות נגב, להפעיל לחץ על חברי כנסת, כדי להביא למיגון של לפחות מוסדות החינוך במועצה. יושב ראש ועד ההורים של אחד מבתי הספר במועצה, שלידו התפוצצה רקטת גראד בסבב ההסלמה האחרון, שיגר מכתב לכל חברי הכנסת וביקש מהם לפעול לקידום הנושא.

היחיד שנענה לפנייתו הוא חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי), שהעביר בקשה לשר להגנת העורף מתן וילנאי לקדם את הטיפול בעניין. "כזכור, במתקפת הטילים האחרונה של הג'יהד האיסלמי נפל טיל בקרבת בית הספר בשעת הלמודים שגרם לבהלה רבתי. כתוצאה מכך הושבתו הלימודים למספר ימים נוספים. ועד ההורים מבקש להציב מיגוניות בבתי הספר, שבעיניי זהו המינימום הנדרש והמתחייב. אשר על כן אני תומך בבקשת ועד ההורים וממליץ מאד לגבש פתרון מיגוני ראוי שיעניק לתמידי בית הספר ולהוריהם תחושת ביטחון", כתב אורלב במכתבו.

תושבי הישובים המדוברים אינם מתייאשים, ולמרות שלאחר פניות מרובות לגורמים ממשלתיים ופוליטיים הם לא נענו, הם מקווים כי הלחץ הנוכחי יישא פרי והממשלה תתקצב מיגון גם אצלם.

לקריאה נוספת:
אין לימודים מחר בבאר שבע: "לא נסכים לשגרת טילים"
חשד: ממ"דים באזור מוכה רקטות נבנו בניגוד לתקן
"בשל תקלה בכיפת ברזל - נפלה הרקטה בשטח בנוי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully