וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: לא אישרנו כניסת כוחות מצריים לסיני

אחראי הביטחון בצפון סיני טען כי ישראל התירה באופן חד פעמי להכניס לחצי האי שבעה גדודי צבא. במערכת הביטחון אומרים כי לא ניתן אישור חדש מלבד זה מלפני שמונה חודשים

במערכת הביטחון הכחישו אמש (שבת) את הפרסומים אודות אישור ישראלי להכנסת שבעה גדודי צבא מצריים לסיני. גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "הידיעה על אישור ישראלי לתוספת כוחות בסיני לא נכונה. ישראל לא נדרשה לאשר הכנסת כוחות נוספים לסיני, מעבר למה שאושר לפני כחצי שנה במסגרת מבצע שהמצרים הפעילו בסיני".

במערכת הביטחון ובצה"ל טענו לאחרונה כי מבצע "נשר הזהב", בו פתחו המצרים לפני כשמונה חודשים נגד תאי טרור ושבטים בדואים, שפגעו בכוחות השיטור המצרי בחצי האי, לא הוביל לשינוי בשטח או לתוצאות מבצעיות. לשם הוצאת המבצע, אישרה ישראל למצרים, בניגוד להסכם הפירוז בין המדינות, את הכנסתם של ארבעה גדודים, ואילו המצרים הפעילו שלושה גדודים בלבד.

מוקדם יותר אמש, אמר האחראי על הביטחון בצפון סיני, גנרל סלאח אל-מסרי, כי משרד הפנים הורה על שליחתם של כוחות רבים למחוז צפון סיני, בהם 150 קציני משטרה מיחידות הכוחות המיוחדים. לדבריו, הם ילוו בעשרות שריוניות, שיאבטחו את הערים ואת הכבישים. בנוסף, דווח כי במסגרת המבצע המיוחד, ישראל התירה באופן חד פעמי להכניס לסיני שבעה גדודי צבא, על אף שהסכמי קמפ דיוויד אוסרים על כך.

בהודעת משרד הפנים המצרי נאמר כי המשרד והמועצה הצבאית העליונה החליטו לשגר כוחות רבים אל מחוז צפון סיני, מתוך כוונה "להשיב את השליטה הביטחונית לסיני, ולחזק את הריבונות ואת הנוכחות הביטחונית במקום". בין היתר, צפויים הכוחות המצריים לאבטח את הצינור המוביל גז לישראל ולירדן, ולהגן עליו "מפני כוונה של גורמי טרור לפגוע בו".

"נערכים להתגברות הפעילות העוינת בגבול ירדן"

למרות ההכחשה, הבהיר גורם ביטחוני נוסף כי בעקבות שיגור שתי רקטות הגראד לעבר העיר אילת, הנחה הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, להגביר את משימות איסוף המודיעין לאורך גבול מצרים, כדי לאתר פעילויות טרור. כמו כן, לאחר החג יתקיים דיון רחב על גבול ירדן במסגרת הערכות מחודשת של צה"ל לסגירת גבול ישראל-מצרים באמצעות גדר.

"באירוע של שיגור רקטות הגראד יש את מרכיב העלבון המצרי וחוסר המשילות באזור. אנחנו מעריכים שכן יהיה לחץ מצרי למנוע את המשך השיגור אבל זה יהיה מוגבל מאוד", אמר הגורם הביטחוני, והוסיף: "אנחנו נערכים להתגברות הפעילות העוינת בגבול ירדן. השלב הראשוני, כפי הנראה, יהיה במערכות טכנולוגיות מתקדמות שיידעו להתריע מפני הסתננויות ולא בהכרח גדר מערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully