וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מברך לפסח: "hag sameach"

נשיא ארה"ב העביר את ברכתו לקראת חג האביב והבהיר שהפיגוע בטולוז הוא תזכורת לכך שלאורך ההיסטוריה נעשו שוב ושוב ניסיונות לפגוע בעם היהודי, כפי שנכתב בהגדה של פסח

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לא שכח כמדי שנה להעביר את ברכתו לחוגגים את פסח ולברך בעברית "חג שמח". נשיא ארה"ב התייחס בברכתו גם לאירועים אקטואליים. "לאורך ההיסטוריה, היו את אלה שהתכוונו לפגוע בעם היהודי. קיבלנו תזכורת לעובדה הזאת רק לפני שבועות ספורים בטולוז", אמר אובמה בהתייחסו לתקרית הירי בבית הספר היהודי בצרפת. "במקביל, לאורך ההיסטוריה, היו אלה שביקשו לדכא אחרים בגלל אמונתם, מוצאם האתני או צבע עורם", הזכיר הנשיא.

"במהלך פסח, היהודים יישאלו את אחת השאלות הקשות ביותר בחיינו: ברגע שיצאנו מעבדות לחירות, איך נפיק את המירב ממה שאלוהים נתן לנו?, המשיך אובמה. "החיפוש אחר תשובות העמיק את המחוייבות של העם היהודי לתקן את העולם והעניק השראה ליהודים אמריקנים לסייע לאומה שלנו להפוך למושלמת יותר. הסיפור של יציאת מצרים היווה השראה לאלה שאינם יהודים עם תקוות משותפות ותחושת מחוייבות משותפת".

אובמה סיים את המסר שלו בהתייחסות לתוכניות שלו לחג, וציין כי ישתתף בליל סדר, כחלק מהמסורת שהחלה כבר ב-2008. "זוהי מסורת מיוחדת מאד, וזו מסורת שאני גאה לקחת בה חלק מחר בערב, בסדר הרביעי של הבית הלבן. בהובלת החברים היהודים בצוות שלי, אנחנו נספר שוב את סיפור יציאת מצרים, נקשיב לאורחינו הצעירים ששואלים את ארבע הקושיות וכמובן נצפה לקערה טובה של מרק עם קניידלעך".

לקריאה נוספת
בצאת ישראל מהתור לקופה: ”כל העם קונה לחג"
למרות הרקטה, באילת מחכים לתיירים בחג: "החיים נמשכים"
פליטים חגגו סדר פסח: מעבדות לחירות בחרדת הגירוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully