וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון הבן הואשם בחבלה: "כמו פצצה מתקתקת"

גלעד גרוסמן

5.4.2012 / 13:16

בנו של השר לשעבר הואשם בנהיגה בשכרות, בנהיגה בקלות ראש ובגרימת חבלה של ממש, לאחר שגרם לפציעת בת זוגו בתאונת דרכים בתחילת השבוע. המשטרה ביקשה לפסול את רישיונו

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

מחלקת התביעות של משטרת תל אביב הגישה בצהריים (חמישי) לבית הדין לתעבורה בעיר כתב אישום נגד ברק הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, בעקבות תאונת האופנוע בה היה מעורב ביום ראשון האחרון בתל אביב, בה פצע את בת זוגו, נועם סולומון, שנסעה עמו. הירשזון מואשם בנהיגה בשכרות, בנהיגה בקלות ראש ובגרימת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום, בדמו של הירשזון בעת הנסיעה היו פי 1.5 מכמות האלכוהול המותרת על פי החוק. בכתב האישום נטען כי הירשזון נהג בקלות ראש, לא שם לב לדרך, סטה ימינה ופגע במדרכה ברחוב אהרן צבי בתל אביב. כתוצאה מהפגיעה במדרכה הועפה סולומון לשטח פתוח, ראשה פגע בחפץ קשיח כלשהו, נגרמה לה חבלת ראש וכן שברים בעמוד השדרה. סולומון בת ה-24 עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב. מצבה מוסיף להיות קשה מאוד, היא מורדמת ומונשמת עם פגיעת ראש, ועדיין נשקפת סכנה לחייה.

המשטרה מבקשת לפסול את רישיונו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת הפסילה נכתב עוד כי המשטרה לקחה בדיקת דם כדי לבדוק אם הירשזון גם נהג תחת השפעה סמים, אולם טרם התקבלה תשובה. השופט שמואל מלמד הורה לשחרר את הירשזון למעצר בית, בבית אחיו בכפר שמריהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופנוע של הירשזון בזירת התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הדין חורש טען כי הירשזון נמצא במצב נפשי רע. התובעת טענה בדיון כי מדובר ברשלנות גבוהה. היא הוסיפה כי הירשזון הודה בחקירה שנהג כשעה לפני התאונה. "מבחינתנו הוא כמו פצצה מתקתקת, ונשק קטלני", אמרה התובעת.

הירשזון מיוצג כעת על ידי עורכי הדין עופר חורש, ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, שהייתה פרקליטת המחוז בעת שנוהל משפטו של אביו של הירשזון.

אין זאת הפעם הראשונה בה הירשזון בן ה-28 נוהג שיכור לכאורה. להירשזון 22 הרשעות תעבורה קודמות בהן גם נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ואי ציות לרמזור אדום. "מדובר במשיב אשר אין זו דרכו לציית לחוק, אשר מזלזל בצורה מחפירה בשלום וביטחון הציבור", נכתב בבקשת המעצר.

רישיונו כבר נשלל בעבר לתקופה של 35 חודשים, לאחר שהורשע בנהיגה בשכרות, אולם לדברי המשטרה "לא די בכך, הלקח לא נלמד והמשיב חזר על סורו". עוד נכתב כי העבירה של נהיגה בשכרות הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה ו"על כן על בית המשפט לפעול כדי למגר תופעה אומללה זו".

חקירת המשטרה העלתה כי ביום ראשון בערב השניים בילו בפאב "הצוק" בחוף תל-ברוך. סמוך לשעה 21:00, הם עזבו את המקום, וזמן קצר לאחר מכן אירעה התאונה ברחוב אהרן צבי בתל אביב. הירשזון הודה בחקירתו כי שתה שתי כוסות אלכוהול בטרם נהג. לדבריו, חפץ כלשהו שהיה על הכביש הוא שגרם לו לאבד שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully