וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטס מחאה יגיע לישראל: "ברוכים הבאים לפלסטין"

ניר יהב

5.4.2012 / 8:29

ב-15 באפריל צפויים פעילי 25 ארגונים ברחבי אירופה - בהם גם משפחות עם ילדים - לנחות בנתב"ג. זאת לדבריהם, כדי לעזור בבניית בית הספר הבינלאומי הראשון בבית לחם

עוד שבוע וחצי, ב-15 באפריל, מתכננים מאות פעילים פרו-פלסטינים לטוס לישראל ולנחות בנמל התעופה בן גוריון במסגרת "מטס מחאה" שכותרתו "ברוכים הבאים לפלסטין". קואליציית הארגונים הפלסטינים "ברוכים הבאים לפלסטין" הודיעה הבוקר (חמישי) כי משפחות מכל רחבי אירופה יגיעו עם ילדיהם כדי לעזור בבניית בית הספר הבינלאומי הראשון בבית לחם.

המארגנים אמרו כי אין למשתתפים דרך אחרת להיכנס לשטחים הפלסטינים אלא דרך ישראל: "ישראל הפכה את פלסטין לכלא ענק, אבל אפילו לאסירים יש זכות לקבל ביקורים". דובר הקואליציה, מאזן קומסייה, מסר: "אנו כ-25 ארגונים פלסטינים שמזמינים את אזרחי העולם לבוא ולראות את פלסטין בעינים שלהם. אנו קוראים להם לבוא ולהשתתף בבניית בית הספר ובפעילויות נוספות בפלסטין".

פעילי שמאל הפגינו בנתב"ג - ועוררו מהומה. דניאל בוק
פעילי מטס המחאה הקודם שהגיעו לנתב"ג/דניאל בוק

חבר המשלחת הצרפתית, ניקולא שהשהאני, 64, אמר: "למשלחת אין כל כוונה לשקר בשדה התעופה. אנו לא רואים בישראל שדה פעולה פוליטי. בהיעדר שדה תעופה בגדה המערבית אין דרך להיכנס לשטחים הכבושים מלבד דרך נקודות הבידוק הישראליות".

בשנה שעברה פוזרו כאלף שוטרים בנתב"ג בתגובה למטס המחאה. רק שבעה מתוך כמה מאות חברי משלחת, ברובם אנשים מבוגרים, הצליחו להגיע ליעדם בגדה המערבית, במטרה לעזור בשתילה ושיקום של עצי זית. כ-127 נוסעים הוחזקו במעצר למשך מספר ימים. בתום המעצר גורשו דרך נתב"ג בליווי משטרתי.

עוד באותו נושא
תיעוד נדיר: פעילות המטס החדירו מצלמה לכלא הישראלי
בלעדי: כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג
המטס הקודם שהגיע לישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully