וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטס המחאה: 124 פעילים עצורים במתקני הכליאה

יהושע בריינר וניר יהב

9.7.2011 / 13:41

אחרוני הפעילים הגיעו בלילה מפרנקפורט, 35 מתוכם הועברו לבית הסוהר "אלה". במקביל, עשרות נכנסו לשטחי הרשות מבלי שייעצרו וחלקם הפגינו ביחד עם פעילי שמאל ופלסטינים ליד נבי סאלח

מערכת וואלה!

(צילום: בועז ווליניץ, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אירועי המטס הפרו-פלסטיני מתקרבים לסיומם: 124 פעילים פרו-פלסטינים נחתו עד כה בארץ וכניסתם סורבה. הפעילים נעצרו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה והועברו למתקני כליאה של שירות בתי הסוהר. כניסת רוב הפעילים סורבה מפני שסירבו לשתף פעולה עם אנשי רשות ההגירה והאוכלוסין. פעילים אשר ישתפו פעולה בתחקורם כעת, תישקל התרת כניסתם לארץ. ארבעה מהפעילים כבר גורשו בחזרה לארצם. במהלך הלילה (שבת) הגיעו הפעילים האחרונים מפרנקפורט שבגרמניה. הפעילים עוכבו לתשאול ולאחר מכן הועברו 35 לבית הסוהר "אלה" שבבאר שבע.

עוד על מטס המחאה הפרו-פלסטיני:

עשרות פעילים נחתו בנתב”ג ונלקחו לחקירה
אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב”ג
שליח וואלה! ברומא: "אנשי האבטחה לא שמעו על המטס"

בתוך כך, אמר הבוקר לוואלה! חדשות המתאם הפלסטיני של מטס ההזדהות עם הפלסטינים, ד"ר מאזן קומסייה, כי עשרות פעילים זרים שנחתו אתמול בנמל התעופה בן גוריון כבר נמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית מבלי שנעצרו על ידי הרשויות הישראליות. קומסייה הוסיף וציין כי הוא אינו יודע בוודאות את המספר הסופי של הפעילים שהגיעו אתמול אך הוא מעריך שמדובר בין 20 ל-50 בני אדם.

לפי דיווחים פלסטיניים, כמאה פלסטינים ופעילי שמאל, ובהם גם ב-20 ממשתתפי המטס נטלו חלק בהפגנה סמוך לכפר נבי סאלח. המפגינים ביקשו להגיע למעיין הנמצא סמוך לכפר ומשמש את תושבי ההתנחלות נווה צוף. צה"ל הכריז על האיזור כשטח צבאי סגור ולדברי המפגינים הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

"כמות הפעילים שהגיעו לפלסטין על מנת להשתתף בתכנית שיזמנו עומדת על מאות בני אדם, רובם הגיעו לפני יום שישי", אמר קומסייה. "יש לנו תכנית שבועית בשבילם, עליה הכרזנו אתמול במסיבת עיתונאים מיוחדת. היום הם מסיירים בעיקר באזור רמאללה, מחר באזור בית לחם. אנחנו מתמקדים בעיקר בסיורים באזור גדר ההפרדה, ההתנחלויות והערים הפלסטיניות. הם באו כדי להביע סולידריות עם העם הפלסטיני".

קומסייה סיפר עוד כי הבוקר קיבל חדשות טובות, לפיהן אחת הפעילות שנעצרה בנמל התעופה שוחררה והיא כעת נמצאת בתל אביב ומתכוונת להצטרף אל קבוצת הפעילים הזרים בבית לחם.

"ברוכים הבאים לפלסטין"

אתמול נעצרו חמישה פעילי שמאל ישראלים, לאחר שקבוצה של כעשרה פעילים הגיעה לאולם קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון, כדי לקבל את בואם של הפעילים הפרו-פלסטינים שצפויים לקחת חלק במטס המחאה. הפעילים הניפו שלטים בהם נכתב "ברוכים הבאים לפלסטין" באנגלית ובערבית, קראו לשבור את המצור על עזה ואמרו כי הוא "לא חוקי". אחד מהפעילים אמר כי "מדינת ישראל מפחדת מאנשים שוחרי שלום. זכותו של כל ישראלי להגיע לשדה התעופה גם אם הסיבות שלהם הם פוליטיות".

השתתפה בהכנת הידיעה: איילה חננאל

לפניות לכתבים: ניר יהב - nir_yah@walla.com יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully