וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקשר בין חברות ישראליות למודיעין האמריקאי מסוכן"

ג'יימס במפרד, עיתונאי המתמחה בביון בארה"ב וידוע בביקורת כלפי ישראל, טוען במאמר שחברות שקשורת למודיעין הישראלי מספקות לסוכנות לביטחון לאומי שירותים רגישים

חברות ישראליות או חברות אמריקאיות בבעלות ישראלית, שמקיימות קשרים עסקיים ומספקות שירותים לקהילת המודיעין האמריקאית, מסכנות את הביטחון הלאומי של ארצות הברית – כך טוען ג'יימס במפרד, עיתונאי וסופר המתמחה בסיקור נושאי ביון בארצות הברית. "חברות מפוקפקות עם קשרים לישראל מאזינות בארצות הברית עבור האן.אס.אי" היא כותרת המאמר שפרסם אתמול (שלישי) בכתב העת המקוון WIRED. הכתבה עוסקת בחשש שכבר פורסם בעבר בכלי תקשורת בארצות הברית כי לפי הוראת ממשל בוש הבן, אן.אס.אי. (הסוכנות לביטחון לאומי) במסגרת מבצעי איסוף המידע שלה נגד טרוריסטים ברחבי העולם, צוטטה גם לאזרחים אמריקאים ובכך הפרה את החוק. עם זאת, בפועל גם כותרת המאמר וגם חלקים נרחבים ממנו עוסקים בישראל.

אן.אס.אי. היא הסוכנות הגדולה והחשובה ביותר מכל 16 הגופים הנכללים בקהילת המודיעין האמריקנית. תפקידה הוא ליירט, להאזין, לפענח ולהצפין שיחות ומסרים בכל ערוצי התקשורת המקובלים: טלפונים, פקסים, מחשבים, תשדורות רדיו, אותות אלקטרונים של מנועים ועוד. האן.אס.אי מפעילה בסיסים ברחבי ארצות הברית וגם מחוצה לה, כולל בבריטניה שבה יש לו חוות האזנות גדולה. הסוכנות מפעילה את ציוד ההאזנה ושבירת הצפנים שלה בבסיסים ביבשה וגם באמצעות "פלטפורמות" באוויר (מטוסים ולוויינים) ובים (ספינות וצוללות). לאחרונה הסוכנות חנכה בסיס ענק במדינת יוטה שבו היא מאחסנת את כל טריליוני הקלטות התשדורות של שיחות טלפון ואימיילים שהיא מיירטת. נאמר על הסוכנות כי יש לה יכולת להאזין לכל שיחת טלפון או מסר במחשב בכל העולם.

חשד שהמידע שהגיע לחברות הועבר למודיעין הישראלי

על פי המאמר, חברות ישראליות מספקות לאן.אס.אי. שירותים וטכנולוגיות רגישות ביותר וזאת על אף שיש להן קשרים הדוקים עם המודיעין הישראלי וחלק מהמייסדים שלהם הם בוגרי יחידת 8200. בין השאר, החברות מישראל, במסגרת החוזים שזכו מהאן.אס.אי, זכו בגישה לרשת הטלפונים האמריקאית והתקינו תוכנות האזנה חשאיות. המאמר מזכיר שתי חברות עיקריות. אחת מהן היא חברת NARUS שהוקמה ב-1997 בידי חברת הון סיכון "וולדן ישראל" שהיושב ראש שלה היה אורי כהן ובידי סטניסלב חרימן, בכיר לשעבר באלתא, שהיא חברת בת של התעשייה האווירית. לפני כמה שנים נמכרה החברה לתאגיד התעופה האמריקאי בואינג.

חברה נוספת היא ורינט, שהיא חברת בת של קומברס, שהוקמה בידי קובי אלכסנדר. לפני כמה שנים חשדו הרשויות בארצות הברית באלכסנדר בהונאה ורישום כוזב במסמכי תאגיד לשם צבירת רווחים וקבלת בונוסים מהחברה. על רקע החקירה הוא נמלט מארצות הברית, שבה הוכרז "עבריין נמלט" ומצא מקלט בנמיביה שבדרום מערב אפריקה. הרשויות בארצות הברית מנהלות בבתי משפט בנמיביה מאבק משפטי להסגרתו של אלכסנדר.

בכתבה נאמר עוד, בהסתמך על מקור בסוכנות, כי יש חשד שהמידע שהגיע לחברות מישראל במסגרת עבודתן וכן תוכנות שהשיגו הועברו מהן לידי המודיעין הישראלי, שעושה בהן שימוש ברחבי העולם כולל על אדמת ארצות הברית. בכתבה מודגש כי "לישראל יש היסטוריה ארוכה ואגרסיבית של ריגול בארצות הברית".

כותב המאמר במפרד הוא מחברם של כמה ספרים שחשפו בשני העשורים האחרונים בפירוט רב את עצם קיומה של הסוכנות ואת פעולותיה. המקבילה הישראלית שלה, אם כי קטנה בהרבה ממנה, היא יחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל.

במפרד נחשב כמי שכבר בעבר פרסם מאמרים ביקורתיים על ישראל והצטרף למאשימים כי חיל האוויר הטביע בכוונת זדון את הספינה "ליברטי" בעת מלחמת ששת הימים. ה"ליברטי" היתה ספינה ביון שהופעלה בידי האן.אס.אי, וישראל טענה בזמנו ובכל השנים מאז כי ההתקפה, בה נהרגו עשרות אמריקאים, היתה בטעות, ואף שילמה לפני שנים פיצויים למשפחות הקורבנות בלי להודות באחריות למעשה.

עוד בנושא
גורם מודיעין בארה"ב: ישראל לא תתריע לפני תקיפה
ראש מודיעין צבא ארה"ב: "אירן לא תיזום עימות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully