וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לאפשר תחבורה ציבורית בת"א בשבת

גלעד גרוסמן

4.4.2012 / 9:57

סיעת מרצ בעיר בשיתוף ח"כ ניצן הורביץ עתרו נגד החלטת שר התחבורה שאסרה את הפעלת התחבורה הציבורית. הם טוענים כי לא ייפגע הסטטוס-קוו וכי הדבר משקף את רצון התושבים

המאבק על התחבורה הציבורית בשבת הגיע הבוקר (רביעי) לבית המשפט. חברי סיעת מרצ בתל אביב וח"כ ניצן הורוביץ עתרו היום לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ, בדרישה כי בית המשפט יורה לשר לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בעיר בשבת.

לפני כחודש וחצי החליטה מועצת העיר תל אביב לתמוך בהצעה של חברת המועצה מטעם מרצ - תמי זנדברג, להפעיל תחבורה ציבורית בעיר גם בימי שבת. גם ראש העיר רון חולדאי תמך ביוזמה. העירייה העבירה בקשה בנושא למשרד התחבורה, שבלם אותה בשל ה"סטטוס-קוו" בענייני דת.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, טוענים העותרים כי בהחלטת העירייה באו לידי ביטוי ערכים, מטרות, רצונות וצרכים ממשיים של רוב תושבי העיר תל אביב. לטענתם, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת חותרת לקידום עקרונות של צדק חברתי, חופש דת, חופש תנועה, הגנה על הסביבה ועוד.

במרצ טוענים כי סירובו של שר התחבורה מראש ובאופן גורף לכל הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, עומדת בניגוד לחובתו המנהלית על פי דין. בנוסף, מדגישים נציגי מרצ בעתירה כי השר לא שקל כלל את העובדה שלכ-40% מתושבי תל-אביב אין רכב פרטי בבעלותם, כך שבסופי שבוע אין באפשרותם לבצע כל פעילות הכרוכה בשימוש ברכב פרטי, ובכלל זה ביקור חולים, משפחה, חברים, חוף הים ואתרי בילוי אחרים.

עוד נטען בעתירה, כי ה"סטטוס-קוו", עליו מסתמך השר כץ, מקורו בפשרה פוליטית שהושגה ערב קום המדינה, ומסתמך על הבטחה כללית של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, לשמור על הצביון היהודי של המדינה והשבת כיום מנוחה, בעוד שסוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, כלל אינה מוזכרת במסגרת ה"סטטוס-קוו".

תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב - עוד כותרות:
הרב לאו: "תחבורה ציבורית בת"א בשבת - פרצה חמורה"
מועצת העיר ת"א: יהיה אוטובוס בשבת, גם אם זה ייקח שנה
הצעת חוק: התחבורה הציבורית תפעל 24 שעות ביממה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully