וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו: "תחבורה ציבורית בת"א בשבת - פרצה חמורה"

ענת שלו

21.2.2012 / 10:00

רב העיר תל אביב-יפו הביע התנגדות חריפה ליוזמה להפעיל קווי אוטובוסים בשבת, וקרא למשרדי הממשלה לפעול לסכלה: "זו פגיעה חמורה בצביונה של העיר העברית הראשונה"

הרב הראשי לישראל לשעבר, ורב העיר תל אביב-יפו הנוכחי, ישראל מאיר לאו, מתנגד בחריפות לכוונת העיריה להפעיל קווי תחבורה ציבורית בשבת, וקרא לראש העיר, רון חולדאי, לבטל את המיזם המהפכני שאושר במועצת העיר, ולשר הפנים אלי ישי ולשר התחבורה ישראל כץ להתנגד ל"פרצה החמורה", כלשונו.

הרב לאו אמר הבוקר (שלישי) כי "תחושה של אכזבה עמוקה וכאב רב מילאה אותי לשמע הידיעה כי מועצת העיר החליטה להמליץ על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת". בהודעה שפרסם, אמר הרב כי הפעלת הקווים בשבת תגרום פגיעה חמורה בקדושת השבת ובהיסטוריה של העיר.

"תל אביב-יפו נוסדה לפני 103 שנים כעיר העברית הראשונה, ומאיר דיזנגוף, אחד העם וחיים נחמן ביאליק עשו רבות למען שמירת צביונה כעיר שהשבת תישמר בה ברשות הרבים", אמר לאו. לדבריו, התכנית להפעיל קווי תחבורה ציבורית בשבת, יוזמת סיעת מרצ בעירייה שזכתה לתמיכת ראש העיר חולדאי, "תפגע בסטטוס-קוו שעליו מתבססת מדיניות ממשלת ישראל מאז כינון המדינה".

אוטובוס דן. שרון בוקוב
פגיעה חמורה בקדושת העיר - או תועלת לחילונים? אוטובוס דן/שרון בוקוב

מוקדם יותר הבוקר הביעה יעל דיין, יו"ר מועצת העיר תל אביב-יפו, ביטחון בהצלחת המיזם, חרף ההתנגדות העזה מצד משרד התחבורה, שהודיע כי יפעל לשמור את הסטטוס-קוו בתל אביב-יפו. "זה יהיה קרב מאסף", אמרה לגלי צה"ל. לדבריה, המאבק בעד הזכות לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת שקול לקרב בעד זכויות הנשים וזכויותיהם של חברי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים). "ניסע לים באוטובוס בשבת, גם אם זה ייקח עוד חודש או עוד שנה", הבהירה דיין.

תושב דתי: "גם ככה יש מוניות שירות בשבת"

יורם זלצברג, רב המתגורר בלב העיר תל אביב, התחלחל כששמע על ההחלטה שאושרה במועצת העיר. "זה משהו נורא, כואב לי הלב כשאני מדבר על זה", אמר. "אוי ואבוי אם יעברו לי אוטובוסים ליד הבית בשבת. איך בכלל חושבים לעשות דבר כזה בשבת קודש? ריבונו של עולם, מה הולך כאן? מדובר במנוחת שבת. כולם יודעים ששבת זה דבר מיוחד. זה נושא מאוד רגיש עבורנו".

יצחק כהן, המתגורר בשדרות רוטשילד, מתנגד אף הוא לרעיון שקווי אוטובוס יחלפו מתחת לביתו בימי שבת. "גם ככה יש מוניות שירות בשבת", אמר. "שבת זה המעוז האחרון, זה מה שמפריד בינינו לבין שאר העמים. מה עוד נשאר?".

"אני גר בבניין עם עוד 20 משפחות, ואני הדתי היחיד. אנחנו תמיד מסתדרים, וחיים טוב ביחד ולא מפריעים אחד לשני", אומר כהן. "חייבים שיהיה הבדל בין יום שבת ליום רגיל".

עוד בנושא
מועצת העיר: "יהיה אוטובוס בשבת, גם אם זה ייקח שנה"
חברי המועצה אישרו את התכנית ברוב גדול: "היסטוריה"
הצעת חוק: תחבורה ציבורית - 24 שעות ביממה בימי חול

לפניות: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully