וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הטייס מת, אשתו בת ה-80 הנחיתה את המטוס

בוויסקונסין משבחים את הקשישה, חסרת כל ניסיון בטיסה, שנתקעה באוויר לאחר שבעלה בן ה-81 איבד את הכרתו, והצליחה - בהדרכת טייס שליווה אותה בקשר - להנחית מטוס דו-מנועי

אישה בת 80, ללא כל ניסיון בטיסה, הצליחה אמש (שלישי) להנחית בהצלחה מטוס קל במדינת וויסקונסין בצפון ארצות הברית, לאחר שבעלה בן ה-81, טייס מורשה שהטיס את המטוס, איבד את הכרתו במהלך הטיסה.

צפו בכתבת רשת WBAY מזירת האירוע

בני הזוג המריאו יחד במטוס הססנה הדו-מנועי אתמול בשעות אחר הצהריים מהעיר סטורג'ן ביי שבה הם מתגוררים. לפי פרטי האירוע שפורסמו בתקשורת המקומית, זמן לא רב לאחר מכן, במרחק של כעשרה קילומטרים מדרום לעיר, איבד לפתע הבעל את הכרתו, בשל מה שהוגדר "מצב חירום רפואי". בעקבות זאת יצרה האישה קשר רדיופוני עם מגדל הפיקוח, וביקשה עזרה. שדה התעופה מיהר לשגר מטוס נוסף לאוויר, שנצמד אליה והחל לחנוך אותה בקשר כיצד להטיס את המטוס, ולהתכונן לנחיתה.

בפועל, התהליך נמשך זמן מה, וכשעה לאחר ההמראה עוד היה המטוס באוויר, והדלק במנוע הימני אזל. טורי לאוטנבאך, תושב האזור שצפה באירוע מחלון ביתו, סיפר לרשת WBAY המקומית כי הניסיון הראשון לנחות לא צלח בשל מהירות גבוהה מדי, והמטוס התרומם שוב באוויר. אולם לבסוף, הצליחה הקשישה להנחית את המטוס.

"היא בטח עשתה לפחות עשרה סיבובים באוויר (לפני שנחתה)", סיפר לאוטנבך, "אבל בסוף היא עשתה עבודה טובה". עם הנחיתה, עוד קיפץ המטוס פעמיים על הדשא בטרם התחפר עם זנבו באדמה ונעצר. הטייסת החדשה פונתה עד מהרה לבית חולים עם פציעות קלות. בעלה, לעומת זאת, היה פחות בר מזל: כשהגיע לבית החולים, נקבע מותו.

השריף המחוזי, טרי ווגל, היה מלא מחמאות לקשישה האמיצה: "אני מאוד גאה במה שהיא עשתה, במצב מאוד לא פשוט - כשבעלה חסר ההכרה לידה. זה לא היה פשוט עבורה 'להתאפס על עצמה' ולטפל בעניינים".

עוד קשישים מדהימים:
אף פעם לא מאוחר: למד לכתוב בגיל 94 - וכתב ספר
זה לא הגיל, זה התרגיל: הקשיש שלכד פורץ
חתונת המאה: החתן בן 100, הכלה בת 90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully