וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לתושב עראבה שאנס וחטף שתי נשים

קובי מנדל

3.4.2012 / 13:15

בית המשפט המחוזי בחיפה שלח לכלא את לאפי כנעאנה, שאנס מלצרית שהיתה בהריון לפני ארבע שנים. במקרה אחר הוא אסף טרמפיסטית, אנס אותה במטע זיתים והשליך אותה מרכבו

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) 15 שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על תושב עראבה שהורשע במסגרת הסדר טיעון באונס וחטיפת שתי נשים, אחת מהן היתה באותה עת בהריון, לפני ארבע שנים. מלבד עונש המאסר קבע בית המשפט כי האיש, לאפי כנעאנה, בן 39 ואב לחמישה ילדים, יישלם פיצוי של 40,000 שקלים לכל אחת מקורבנותיו.

בית המשפט גזר את עונשו של מעורב נוסף באחד המקרים, אמיל סואעד בן 29 מכפר מסלמה, שהורשע באונס וביצוע מעשים מגונים. סואעד הודה בתחילת המשפט בכתב אישום מתוקן ובית המשפט גזר עליו תשע שנות מאסר בפועל ושנתיים על תנאי. כמו כן, הוא חויב בתשלום פיצויים לאחת מהנשים בסך של 40,000 שקלים.

המקרים אירעו בתחילת חודש ינואר 2008, כאשר כנעאנה בילה יחד עם סואעד בפאב בנהריה. באותה עת עבדה א', בת 34 מעכו שהיתה בשבוע ה-17 להריונה, כמלצרית בפאב, ושירתה את השניים. כשסיימה את עבודתה הם הציעו להסיעה לביתה, והיא הסכימה. לאחר שהגיעו לצומת אחיהוד, הם המשיכו בנסיעה ונכנסו למטע זיתים בו עצרו את הרכב. סואעד סטר בפניה של האישה, הורה לה לשתוק ולפשוט את מכנסיה ותחתוניה. א' אמרה לו כי היא בהריון, אולם הוא לא התייחס לדבריה, והורה לה שוב לעשות כן ולשכב על הבטן. בשל הפחד מהשניים והחשש לגורל עוברה, עשתה האישה כדבריו, ולאחר מכן השניים אנסו אותה. בהמשך נסעו השלושה מהמקום ובשלב מסויים קפצה האישה מהרכב תוך שסואעד מושך בתיקה ומנסה למנוע ממנה לעשות כן, וכתוצאה מכך היא נחבלה.

השאיר את ילדיו בבית ותקף את הטרמפיסטית

המקרה השני אירע כאשר כנעאנה נהג לכיוון כרמיאל, בעוד ילדיו הקטנים נמצאים עימו ברכב. הוא הבחין בח', תושבת צפת בת 39, אשר ניסתה למצוא טרמפ לעיר. היא עלתה לרכבו, ואז הוריד כנעאנה את ילדיו בביתו. לאחר מכן הוא המשיך לכיוון סחנין, כאשר הוא נוהג במהירות ונועל את דלתות הרכב, במטרה למנוע ממנה להימלט. הוא סטה לתוך מטע זיתים מבודד, באזור דיר חנא, ושם אנס אותה בכח למרות התנגדותה ותחנוניה. לאחר מכן הוא השליך אותה מרכבו ונמלט מהמקום, כשהיא נשארה חבולה.

במסגרת הכרעת הדין ציינו השופטים כי האישה הראשונה שהותקפה עברה פגיעה מינית קשה ביותר, כאשר נשאה ברחמה את עוברה. "החוויה הקשה של ההתעללות בה, מצאה את ביטויה בעוצמת הרגשות שהפגינה במהלך עדותה, תוך שעשתה זאת לעיתים בבכי מר, עת נדרשה לשוב ולספר את סיפור הפגיעה המינית בה".

עוד נכתב, כי המותקפת השנייה העידה אף היא תוך שהיא בוכה בכי מר, רועדת, מכונסת בעצמה ומתקשה לדבר, בעוד שהיא מסתירה פניה בידיה, ואומרת: "אני לא יכולה להסתכל עליו". בשלב מסויים הרכב השופטים נאלץ להניח פרגוד בין מקום מושבה לתא הנאשם שיחצוץ ביניהם.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין יוסף אלרון ציין בגזר הדין כי "שתי המתלוננות סברו לתומן כי הסתייעו בנאשם לצורך הסעה לביתן ומצאו עצמן נאנסות בברוטאליות במטע הזיתים, תוך חשש לחייהן ותוך שהנאשם לא רק שלא חס על כבודן, אלא רמס ברגל גסה את כבודן ופגע בהן פיזית, וכי אין נימוקים לקולא אותם ניתן למנות בעניינו, מלבד הודאתו בכתב האישום לאחר תום שמיעת הראיות. המתלוננות נדרשו ליתן עדות בבית המשפט, ובכך, שבו לחוויית הכאב שבמעשיו".

עוד בנושא
הורשע פעמיים באונס - וזוכה בשל עדות לא מהימנה
אישום: התחזה לחיילת בפייסבוק, אנס קטינות וסחט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully