וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע פעמיים באונס - וזוכה בשל עדות לא מהימנה

גלעד גרוסמן

1.4.2012 / 14:51

שבתאי קיקוזאשוילי, שהורשע באונס צעירה שיצאה שיכורה ממסיבה בירושלים ב-2009 ונידון ל-4 שנות מאסר, ערער לעליון על הרשעתו. התפנית - אישום נגד העד המרכזי בגין מעשה סדום

בצעד יוצא דופן זיכה הבוקר (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים אדם שהורשע פעמיים באונס של צעירה שיכורה. השופטים החליטו לזכות אותו מחמת הספק, לאחר שכנגד עד מרכזי בפרשה הוגש כתב אישום בגין עבירות מין, ולכן עולה ספק מעדותו. עם זאת, הנאשם הורשע בביצוע מעשה מגונה.

ב-2009 הוגש כתב אישום נגד שבתאי קיקוזאשוילי, בו נטען שבפורים אותה שנה אנס צעירה, לאחר שיצאה שיכורה ממסיבת פורים שהתקיימה בפאב ברחוב בן-סירא בירושלים. על פי כתב האישום, קיקוזאשוילי גרר את הצעירה השיכורה לחניון בית אגרון, ושם אנס אותה כשהכרתה מעורפלת. הצעירה עצמה לא זכרה כלל את אירועי אותו הלילה.

קיקוזאשוילי הורשע ביולי 2009 בביצוע האונס. עד הראיה המרכזי לאונס היה סטודנט לרפואה, שסיפר שהבחין בצעירה כשהיא שוכבת על המדרכה ללא הכרה. לאחר מספר דקות ראה את הנאשם נושא את הצעירה לכיוון החניון, כשהיא רפויה לגמרי וראשה שמוט לאחור. הסטודנט סיפר שהלך לכיוון החניון, ואז הבחין באדם אחר שסיפר לו כי הוא הוכה על ידי קיקוזאשוילי, וכי הנאשם "משוגע" והוא "אונס" את המתלוננת. הסטודנט התקשר למשטרה, ואז ניגש אל קיקוזאשוילי, וסיפר כי ראה אותו שוכב על המתלוננת, כאשר מכנסיו מופשלים והוא מבצע תנועות משגל. עוד סיפר, כי קיקוזאשוילי אמר לו כי הוא "מזיין" את המתלוננת וכי יכה אותו אם לא יעזוב את המקום.

בהרשעה השנייה: "העדויות החדשות לא מפריחות האונס"

לפני מתן גזר הדין, חלה התפתחות ראשונה בפרשה – מבדיקה שנעשתה התגלה שעל תחתוניה של המתלוננת נמצא DNA של גבר אחר. בעקבות זאת, בוטלה הרשעתו של קיקוזאשוילי, ובית המשפט דן בתיק פעם נוספת. האדם שקושר ל-DNA סיפר בעדותו כי קיים יחסי מין עם המתלוננת בהסכמתה, וכי לדבריו, היא הייתה פעילה, דיברה והייתה בהכרה. חברו סיפר כי שמע מהמתלוננת שהיא סטודנטית, ואף התרשם כי הן חברו והן המתלוננת היו שיכורים. השופטים החליטו להרשיע את קיקוזאשוילי פעם שניה, לאחר שקבעו כי העדויות החדשות שופכות אור על השתלשלות האירועים לפני האונס, אולם אינן מפריכות אותו. באפריל 2010, נידון קיקוזאשוילי לארבע שנות מאסר.

קיקוזאשוילי ערער על הרשעתו לבית המשפט העליון, ואז חלה תפנית נוספת בפרשה. ביולי האחרון, הוגש כתב אישום נגד הסטודנט לרפואה, בו הוא הואשם בביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה בצעיר שיכור, אותו הסיע מפאב בעיר, לאחר שהציע את עזרתו לצעיר ולחבריו. בעקבות הודאתו של הסטודנט בכתב האישום נגדו, טענה ההגנה כי לאור הדמיון בין המקרים, אין לתת משקל לעדותו, או לכל הפחות לטענתו שראה את קיקוזאשוילי מבצע תנועות משגל כשתחתוניו מופשלים, דבר שהשוטרים שהגיעו למקום לא הבחינו בו.

"יש לבחון את עדותו של הסטודנט נוכח הראיות החדשות ביתר זהירות, ולשאול אם עולה ספק מסוים בנושא החדירה", קבעו השופטים יעקב צבן, מרים מזרחי וגילה כנפי-שטיניץ בהכרעת הדין. "בחינה זהירה משמעה חיפוש ראיה תומכת בסוגיה מרכזית, אך זו לא נמצאה. בנוסף, השוטר שהגיע ראשון או בד בבד עם הסטודנט, לא ראה תנועת משגל ולא ראה תחתונים מופשלים. גם אם הסטודנט ראה תנועות משגל, שהרי חדירה ממש לא ראה". לכן החליטו השופטים לזכות את קיקוזאשוילי מעבירת האונס בשל חמת הספק.

עוד באותו נושא:
בינואר: אחרי ארבע שנות מאסר - גבר זוכה מאונס גיסתו
בשנה שעברה: זוכה מאונס יצאנית בשל מחדל משטרתי חמור

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully