וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פעוט סיני נפל לבאר - וחולץ בעזרת סמארטפון

כוחות ההצלה בסין גילו תושיה ויצירתיות במבצע חילוץ של בן שנתיים שנפל לבאר. לאחר שניסיונותיהם הראשונים כשלו, חולץ התינוק בהצלחה כשקיבל הוראות בוידאו בעזרת טלפון נייד

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

לא מעט מתלוננים על השפעתה השלילית של הטכנולוגיה על חיינו, אומרים כי נהיינו קהים ואנטי- חברתיים, אך זהו סיפור על תינוק שחייו ניצלו בזכות תכונותיו המשוכללות של הסמארטפון. פעוט כבן שנתיים מעיירה בדרום-מערב סין נפל לבאר בעומק של כ-12 מטרים, ונלכד לבדו בתוך צינור הבטון החשוך והצר של הבאר, שהייתה ריקה ממים. כוחות הכיבוי וההצלה שהוזעקו למקום ניסו לחלץ את התינוק, כשהוא ממרר בבכי, והחלו להזרים לו חמצן באמצעות צינור ארוך.

ניסיונות כוחות ההצלה לחלץ את התינוק כשלו, ואלה הבינו כי עליהם לפעול מהר. במחשבה יצירתית במיוחד, החליטו המחלצים לחבר מכשיר סמארטפון לחבל, לשלשל אותו למטה, ולשדר לתינוק הוראות פעולה בווידאו.

תושייתם של המחלצים אכן הוכיחה את עצמה, והפעוט אכן פעל בדיוק לפי ההנחיות: הוא ליפף את החבל סביב חזהו, ואז הצליחו הכוחות למשוך אותו כלפי מעלה ולחלצו. לאחר שהמבצע הוכתר בהצלחה, פונה הפעוט לבית החולים הקרוב במצב קל, כשהוא סובל מפציעות שטחיות בלבד.

לקריאה נוספת:
צפו: ארבעה אוסטרלים חולצו ברגע האחרון מסירה טובעת
הישראלי ששרד בג'ונגל: "הרגנו קוברה, כמעט נטרפנו"

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully