וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי ששרד בג'ונגל: "הרגנו קוברה, כמעט נטרפנו"

שני צעירים, יוצאי יחידות קרביות, מתחילים לעכל את מסע ההישרדות יוצא הדופן בג'ונגלים של דרום אמריקה. "כשראינו את המסוק, רצנו לחוף והתחלנו לנופף לשמים, בכינו והתחבקנו"

שני הישראלים ששרדו בשלום את הג'ונגלים של בוליביה, ממשיכים להתאושש מהמסע הקשה שנמשך כשלושה שבועות. שני הצעירים, יוצאי יחידות מובחרות, אותרו בסוף השבוע כשהם בריאים ושלמים במבצע משותף של החברות "כלל ביטוח", "הפניקס", "מגנוס" ו"סיטל". ניב, אחד הישראלים שחולצו מהג'ונגלים הסבוכים, סיפר הבוקר (שני) על הקשיים העצומים שהוא וחברו עידן נאלצו להתמודד עמם, לאחר שננטשו על ידי מדריכים מקומיים. בראיון לגלי צה"ל אמר ניב כי "בתוך 24 ימים ירדתי 11 קילוגרמים. בשלב מסוים הרגנו נחש קוברה וכמעט אכל אותנו תנין".

עוד סיפר ניב כי "אני כרגע במצב טוב יחסית למה שעברתי. הבנו שאנחנו נמצאים במקום בעייתי וביום השביעי נסחפנו בנהר. הבעיה האמיתית התחילה ברגע שהגענו לקניונים, אי אפשר לתאר את זה. אין שום דרך שאדם יכול לעבור את זה. אם אתה מחליק בטעות, או שהאדמה קורסת, אתה גומר את החיים שלך. הפחד היה להישאר במערבולות. בשלב מסוים, המדריך שלי נפל ובלעתי הרבה מים. בסוף הצליחו לחלץ אותי והמדריך נתן לי לאכול חול בגלל שבלעתי הרבה מים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אם אתה מחליק בטעות, או שהאדמה קורסת, אתה גומר את החיים שלך"/מערכת וואלה, צילום מסך

על נטישת המדריכים המקומיים סיפר ניב כי "ביום ה-14 נטשו אותנו, זרקו לנו את כל הדברים ולקחו את המפה שלנו. הם התוודו ואמרו לנו: 'אנחנו רוצים לחיות ולכן אנחנו הולכים'. ניסינו להיכנס בעצמנו לקניון, אבל לעידן יש פחד גבהים ולכן הוא נכנס לתוך מערבולת. המפל משך אותו פנימה, כשאני נשארתי על הסלע. לא היה לנו אוכל, הוא נגמר ופחדתי שהמעט שנשאר ייפול למפל".

בשלב מסוים, ניב ועידן נתקעו בקניון. כמה ימים לאחר מכן הגיע החילוץ המיוחל. "עידן נפל למפל וניצל בנס", סיפר ניב, "עשרה ימים היינו עם שתי חבילות קינואה. יש שם פירות קטנטנים עם קליפות עבות. הבאנו הרבה אוכל, אבל הוא נגמר כי היינו ארבעה אנשים ודאגנו להשיג מדריכים מקומיים שאמרו לנו שהם עברו את המסלול הזה. ברגע שראינו את מסוק החילוץ, לא האמנו. רצנו לחוף והתחלנו לנופף לשמים, בכינו והתחבקנו. למחרת הם באו ובשלב הזה הבנו ששרדנו. זה היה פשוט לא ייאמן. כל כך התרגשנו כשחילצו אותנו, הרגשנו שיש על מי לסמוך". ניב מבהיר כי גם אחרי שיסיים לקבל את הטיפול הרפואי, בכוונתו להמשיך בטיול בדרום אמריקה. "סיימתי עם הרפתקאות, אבל אני ממשיך לטייל כמו תייר עם מצלמות".

עידן, הישראלי השני שחולץ, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "שש פעמים נקלעתי למערבולות וכמעט טבעתי. מערבולת אחת שאבה אותי עד לקרקעית. אמרתי 'שמע ישראל', ראיתי את המוות בעיניים. הייתי בטוח שזהו, הנה מגיעה הנשימה האחרונה. אבל הצלחתי להיחלץ ולטפס לגדה עם התרמיל".

הדיווח על איתור שני הישראלים בג'ונגל בבוליביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully