וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "לא נפנה עורף למחאה". סער: "אתה טרמפיסט"

פנחס וולף

2.4.2012 / 12:20

כשבוע לאחר הפריימריז, התכנסה סיעת קדימה לישיבה ראשונה בראשות מופז וללא נוכחות לבני. לאחר מכן הוכרז מופז כיו"ר האופוזיציה. "לא יתקיים משא ומתן לכניסה לממשלה", הבהיר

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת שאול מופז נאם היום (שני) לראשונה בכנסת כיו"ר האופוזיציה, ואת עיקרו הקדיש לנושא החברתי. "זכות גדולה נפלה בחלקי לשרת את המדינה מספסלי באופוזיציה", אמר מופז בפתח דבריו בכינוס הפגרה המיוחד. "כלכלה חופשית והבנת עקרונות של כלכלה גלובלית אינן חייבות לבוא על חשבון השכל הישר. הממשלה אינה אחראית לעלייה במחירי חבית הנפט. היא כן אחראית למיסוי העקיף המשפיע על מחיר הבנזין, החשמל והמים. יש לממשלה אחריות ויש לה יכולת לווסת את עליית מחירי החשמל".

במהלך הנאום נשמעו קריאות של חברי הכנסת דני דנון ואופיר אקוניס (הליכוד) נגד מופז. דנון אף החל לחלק לחברי הכנסת מנשרים עם המכתב המפורסם של מופז, יומיים לפני שעזב את הליכוד, ובו כתב: "בית לא עוזבים". ריבלין הורה לו לחדול בחלוקת הדפים.

"יוקר המחיה הפך תחת הממשלה לבלתי נסבל, הפך לדרך חיים הרומסת את הצעירים במעמד הביניים", המשיך להאשים מופז. "החורף הזה לא בישר על פריחה, אבל הזרעים שנזרעו בקיץ שעבר ינבטו באביב הזה ויביאו מחאה חזקה יותר ומפוכחת יותר. לא אפנה עורף למחאה הזאת". בתגובה לדברים כינה אותו אקוניס "דפני מופז". "מהיום זה יהיה דפני מופז", הוא אמר.

שאול מופז מתמנה ליו"ר קדימה, אפריל 2012. עומר מירון
"שימוש ציני ובלתי אחראי בביטחון". מופז היום/עומר מירון

יו"ר האופוזיציה התייחס גם לאפשרות של תקיפה באירן. "מעולם לא היתה זילות כה גדולה בענייניה הביטחוניים של ישראל. מישהו עושה שימוש ציני ובלתי אחראי בביטחון ישראל ובביטחון הלאומי שלנו. מאלה המוציאים את שם הביטחון לשווא, אני אומר: די לכם מהדבר הזה", האשים מופז.

"אזרחי ישראל מבינים היטב שמסע התעמולה הנפסד של הממשלה הזאת נועד למנוע דיון ציבורי בנושאים החברתיים. אם נגיע להכרעה בנושא האירני, אני קורא לראש הממשלה שהדבר ייעשה מתוך ממלכתיות ושמירה על צור ישראל. בנושאים הנוגעים לעצם קיומה של המדינה לא תהיה קואליציה ואופוזיציה. אולם, אם בכוונת הממשלה להמשיך להתעמר באזרחיה תוך מניפולציה בלתי פוסקת – לזה לא ניתן את ידינו", אמר. לאחר מכן נאם שר החינוך, גדעון סער, שמתח ביקורת על מופז. סער אמר כי הוא מנסה ליצור קטגוריה חדשה בין סוציאליסט לקפיטליסט, וכינה זאת "טרמפיסט". "מה הרקורד החברתי שלך? לא נולדת אתמול היית שר תחבורה, קיצצת בתקופתך ללא רחם. התודעה החברתית נפלה על מופז באיחור מה".

כשח"כ דורון אביטל קרא קריאת ביניים לעברו, אמר לו סער: "תזכיר לי איך קוראים לך". הדברים גרמו לזעם בקרב חברי הכנסת מקדימה ובסופם של חילופי הדברים, סער התנצל בפני אביטל.

"להחליף את הממשלה הרעה, הקרה והמנותקת"

קודם לכן פתח מופז את ישיבת הסיעה הראשונה שלו בתפקידו כיו"ר קדימה. 24 מתוך 28 חברי כנסת השתתפו בישיבה, כאשר ציפי לבני, שהפסידה למופז בפריימריז, נעדרה מהישיבה. גם חברי הכנסת נחמן שי, רוברט טיבייב לא הגיעו, וגדעון עזרא, נעדר מפאת מחלה.

מופז אמר בתחילת דבריו כי הוא שמח ונרגש לפתוח את הישיבה כיושב ראש והכריז: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה ומשותפת מאוחדים. הפריימריז מאחורינו והבחירות הכלליות לפנינו. נהיה ממוקדים לקראת הבחירות על מנת להחליף את ממשלת נתניהו".

יו"ר קדימה החדש ניסה להעביר מסר על אחדות המפלגה לאחר הפריימריז, ומתח ביקורת על הממשלה הנוכחית. "קדימה היא מפלגה אחת, סיעה אחת, ולכולנו מטרה משותפת: להחליף את הממשלה הרעה, הקרה והמנותקת. לשם אנו חותרים ביחד ואני מאמין שאת היעד הזה אנחנו נשיג. הוא קרוב מאד ואנחנו נקים את הממשלה הבאה", ציין מופז. "אין ולא יתקיים משא ומתן לכניסה לממשלה. המשימה והמטרה היא להחליף את נתניהו ואינני מתכוון להיכנס לממשלתו. אנחנו האלטרנטיבה השלטונית לממשלת נתניהו המנותקת".

שאול מופז במטה הבחירות שלו לקראת הפריימריז של קדימה, מרץ 2012. דרור עינב
"זכות גדולה נפלה בחלקי". שאול מופז בערב הפריימריז במפלגה/דרור עינב

מופז ציין כי הוא מתכוון להיות ראוי לאמון שנתנו בו הבוחרים. "אני חושב שהעובדה שכולם יושבים ביחד היא הוכחה ניצחת לכל מי שהספיד אותנו. יש פה גוף חזק מאד, אנחנו המפלגה הגדולה בישראל, חזקה יותר מהליכוד. נהיה אופוזיציה לוחמת".

יו"ר המפלגה הסביר כי הוא מתכוון להציג קובץ חקיקה חברתי נרחב וקובץ חקיקה סיעתי. בנוסף, המפלגה תציג הצעה חדשה בנוגע לחלוקה שיווניות בנטל במדינת ישראל. "ביניש נתנה הזדמנות היסטורית לעשות את התיקון ואנחנו נעשה זאת", אמר ביחס לביטול חוק טל.

"העם רואה בנו אלטרנטיבה שלטונית"

מלבד זאת, הודיע מופז כי הוא מתכוון להעביר לידי המפלגה את ועדת הכלכלה. "אנחנו צריכים את הוועדה על מנת להתמודד מול הנושאים החברתיים שנתניהו מתקשה לטפל בהם. הדבר הנוסף שנעשה הוא שנביא תקציב אלטרנטיבי לשנת 2013. המניפולציות שנעשו בנושא התקציב רבים מנשוא".

גם בנאומו בסיעה הבהיר מופז כי בכוונתו להתייצב לצד מארגני המחאה החברתית. "נעזור למחאה החברתית שתהיה בקיץ", ציין. "כל ימי שירתתי את המדינה וכך אעשה איתכם, יש לנו נבחרת מצויינת. כולנו נכונים לשרת את עם ישראל ביחד מספסלי האופוזיציה עד לניצחון בבחירות. ומיד לאחר פסח אנחנו נפשיל שרוולים ונעבוד קשה. יש בפנינו עבודה רבה מאד. העם רואה בנו אלטרנטיבה שלטונית ואנחנו לא נאכזב אותו", סיכם יו"ר קדימה הנבחר.

עדכון ראשון: 10:30

עוד בנושא
"מופז ינסה להוביל את המחאה החברתית בקיץ"
סקר: קדימה תחת מופז - 12 מנדטים, הליכוד - 29
ח"כים על מחיר הדלק: "מתכון בטוח לחיסול מעמד הביניים"
מופז: קדימה יוצאת לדרך חדשה, נחליף את נתניהו

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully