וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים על מחיר הדלק: "מתכון בטוח לחיסול מעמד הביניים"

פנחס וולף

29.3.2012 / 22:15

יו"ר האופוזיציה החדש תקף את נתניהו על שלא מנע את העלייה הצפויה ואמר כי הוא "חצה קו אדום". ח"כ שטרית הודיע כי הוא מתכוון להגיש מחדש הצעת החוק לביטול המע"מ על הבלו

חברי כנסת ושרים משני צדי הקשת הפוליטית מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על עליית מחירי הדלק בלילה שבית שבת לראשון ב-20 אגורות לליטר. יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת שאול מופז, גינה את ההחלטה, ואמר: "ראש הממשלה חצה היום קו אדום נוסף. רגע לפני חג החירות, ממשלת ישראל הכבידה מעמסה נוספת ומיותרת על עם ישראל".

התייקרות הדלק נגרמה בעקבות עלייה במחיר הבנזין באירופה ב-7.8%, אולם למרות הניסיונות לאתר חלופות לייקור הדלק, החליטו במשרד האוצר שלא להפחית לפי שעה את מס הבלו. "ראש הממשלה נתניהו רומס וחומס את אזרחי המדינה", הוסיף מופז. "מחירי הדלק המאמירים הם דוגמה אחת מיני רבות למדיניות אטומה של הממשלה הזו. אנחנו נשים לכך סוף".

בחורה בתחנת דלק. ShutterStock
ביטול המע"מ על הבלו יכול להוריד את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר/ShutterStock

חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה) הודיע כי הוא מתכוון להגיש מחדש את הצעת החוק לביטול המע"מ על הבלו, שיוריד את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. הצעת החוק תעלה לדיון בכנסת במושב הבא. "בסוף הממשלה תגרום לכך שעלות הדלק תהיה יקרה יותר מהעלות של הרכב", תקף שטרית. "זו אזהרה חמורה לממשלה מפני מחאה חברתית נוספת, שתתעורר מחדש אם לא יקרה שינוי מידי".

שטרית ציין כי המצב כיום הוא שקרוב לחצי מהמחיר לליטר דלק לצרכן מורכב ממסים המוטלים על הדלק. "אם הממשלה מעוניינת לגבות מס מהאזרחים – שתעשה זאת בצורה שקופה ושתהיה מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית", הוא הוסיף. "המיסים העקיפים פוגעים בעיקר במעמדות הנמוכים, ולכן תיקונים חברתיים צריכים להתחיל בהם".

ישי: "לחזק את נתניהו בניסיונותיו למצוא חלופות"

שר הפנים, אלי ישי, אמר היום כי בכוונתו לקיים בשבוע הבא ישיבה מיוחדת של שרי ש"ס לאור העלייה הצפויה במחיר הדלק. במהלך סיור שערך בעיר עמנואל, הוא ציין כי ההתייקרות, הגם שהיא מובנת מבחינה כלכלית, איננה מובנת מבחינה אנושית. "זוהי גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה", אמר ישי. "יש לחזק את ראש הממשלה בניסיונותיו למצוא חלופות להעלאה הצפויה, יחד עם זאת, אם לא יימצא פתרון, בכוונתי לכנס כבר ביום ראשון את שרי ש"ס ולנסות לקדם פתרונות". הוא עוד הוסיף כי ש"ס לא תשב מנגד וללא מעש "אל מול הגזירות הנוחתות על האזרחים חדשות לבקרים".

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) הצטרף אף הוא לגינויים נגד ההתייקרות. "עוד לא חלפו 24 שעות מאז יצא הדו"ח של בנק ישראל, לפיו מדיניות הממשלה מעמיקה את הפערים החברתיים, וכבר אנו רואים שאין שום כוונה לעצור את המגמה הזאת", תקף כבל. "מדיניות המסים העקיפים של ראש הממשלה היא מתכון בטוח לחיסול מעמד הביניים. כנראה שנתניהו נתקף געגועים למחאת הקיץ, אז אני יכול להרגיע אותו: היא תחזור והיא תהיה נחושה יותר, עוצמתית יותר וחדורת אמונה הרבה יותר", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully