וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר בוחנים: מס על סיגריות במקום על הדלק

איתי טרילניק

28.3.2012 / 10:36

מחיר הדלק אמור לעלות ב-22 אגורות ל-7.96 שקלים לליטר אך בעקבות הוראת ראש הממשלה בוחנים במשרד האוצר דרכים להפחית את ההתייקרות

במוצאי שבת צפוי מחיר הבנזין המפוקח לעלות ב-22 אגורות, ל-7.96 שקלים לליטר. לפי הערכות שניתנו בימים האחרונים, הבנזין יתייקר בכ-16 אגורות בלבד, אך התחזית עלתה בשל עליית מחירי הדלקים באירופה בימים האחרונים.

המחיר הסופי לצרכן ייקבע ביום חמישי בערב, על בסיס שער הדולר וממוצע מחירי הבנזין באירופה בחמשת הימים שלפני כן. בשל כך, אגף התקציבים במשרד האוצר בוחן אפשרויות לצמצום ההתייקרות, בעקבות הוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון חלופות לייקור. בין היתר נבחנים העלאת מסים עקיפים, כמו מסי הטבק והאלכוהול, וכן קיצוצים במשרדי הממשלה. לפי הערכות, בגין הפחתת הבלו ב-22 אגורות תיאלץ הממשלה לקצץ כ-770 מיליון שקל.

העדכון הצפוי בבלו על הבנזין יהיה השני בתוך חודשיים. לקראת סוף פברואר, לאחר שכבר הכריז משרד האנרגיה והמים על מחיר הבנזין המפוקח החדש, 7.84 שקלים לליטר ‏(8.05 שקלים בשירות מלא‏), התערב נתניהו והפחית את המיסוי ב–10 אגורות. זאת, למרות טענות באוצר כי לא ניתן לקצץ במס ולפגוע במשמעת התקציבית, וכי לצעד זה עלות של 350 מיליון שקל בשנה.

ההחלטתו של נתניהו התקבלה ערב ההתייקרות, ונמסר אז כי האוצר ימשיך לבחון פתרונות לבעיית מחיר הדלק. בימים האחרונים, עת התברר כי הייקור צפוי שוב להעלות את מחיר הבנזין ליותר מ–8 שקלים, חידש נתניהו את דרישתו לבחון אלטרנטיבות לייקור, כך שיהיה ניתן להפחית את הבלו בשנית.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully