וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופז ינסה להוביל את המחאה החברתית בקיץ"

פנחס וולף

28.3.2012 / 16:02

לוואלה! חדשות נודע כי יו"ר קדימה הנבחר יתמקד בעיקר במישור החברתי, ולא המדיני. עם זאת, לא בטוח שבכוונתו לוותר על האפשרות להמשיך ולהוביל את ועדת החוץ והביטחון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן)

כהונתו של ח"כ שאול מופז (קדימה) כיו"ר האופוזיציה, תתמקד בנושא החברתי, ולא בנושאים ביטחוניים-מדיניים. כך נודע לוואלה! חדשות. בדומה לקו שנקטה יריבתו המרכזית של מופז על בכורת האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בטרם ולאחר שנבחרה לראשות מפלגת העבודה, יבקש מופז למקד את מאבקו בקואליציה בציר החברתי-כלכלי. עוד במהלך קמפיין הבחירות מינה מופז צוותים שהכינו עבורו תוכניות פעולה אופרטיביות ליום שאחרי הניצחון. אחת הסוגיות המרכזיות שהצוותים עסקו בהן הייתה המחאה החברתית, שצפויה להתחדש בקיץ. מופז, כך נראה, החליט לנסות להוביל את המחאה במישור הפוליטי. באשר למישור המדיני, הוא מתכוון להמשיך לנקוט בתכנית המדינית שהציג לפני כשנה.

שאול מופז מבקר בכותל. עומר מירון
יוביל את המחאה החברתית? מופז בכותל/עומר מירון

צוותים אחרים שהוא הקים עסקו בנושא החקיקה, בראשם חלופה ל"חוק טל" במטרה להנהיג "שירות לכל", וסוגיות של שיטת הממשלה. גם ענייני המפלגה יעמדו לנגד עיניו של מופז, והוא ינסה לטפל גם במצבה הפיננסי הרעוע, ולארגן את מטה המפלגה מחדש. בשבועות הקרובים מתכוון מופז לכנס ועידה ארגונית, בה יותר לכל דורש, לאו דווקא חברי מפלגה, להשתתף.

בינתיים, ביקר היום מופז בהר הרצל ובכותל המערבי. "קדימה ניצחה", אמר "בכוונתי לאחד את קדימה, בכוונתי לחדש את קדימה להעצים את כוחה בציבור. קדימה היא האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו. אני מתכוון להוביל את קדימה, ולהחליף את השלטון בישראל לדרך חדשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קדימה תוותר על ועדת החוץ והביטחון?

מחר בבוקר יכנס מופז ישיבת עדכון ראשונה עם מנגנון קדימה, בה הוא יבקש לקבל עדכונים, ובעיקר עדכונים כלכליים על המפלגה וידבר עם העובדים על שיטות העבודה שלו. לאחר מכן הוא יעלה לירושלים להיפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס. בתחילת השבוע הבא הוא יקיים ישיבת סיעה ראשונה בראשותו וביום רביעי הבא הוא יקיים הרמת כוסית לפעילים לכבוד חג הפסח.

סוגיה נוספת המטרידה את מופז, היא תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת – תפקיד אותו הוא ממלא בימים אלה, וייתכן שיבקש להמשיך ולמלא. ראשית, כלל לא ברור האם קדימה תמשיך להחזיק בראשות הוועדה, או שתדרוש לקבל לידיה בחזרה את ראשות ועדת הכלכלה, ה"פרקטית" יותר. מקורבים למופז אמרו היום כי "אי אפשר לפסול את האפשרות שמופז יחליט להשאיר אצל קדימה את ועדת החוץ והביטחון – ולעמוד בראשה במקביל לראשות האופוזיציה. הנושא האירני על הפרק, וצריך שיהיה מבוגר אחראי שיפקח על הממשלה בנושא".

"אם לבני תרצה את המקום השני, היא תקבל"

מוקדם יותר העביר היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, חוות דעת ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, ולפיה מופז הוא עדיין לא יו"ר האופוזיציה בפועל. כדי שזה יקרה, סיעת קדימה תצטרך למסור ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודעה על רצונה להחלפת התפקידים. רק לאחר שריבלין יודיע על כך למליאת הכנסת, ייכנס מופז לתפקידו.

אבל לפני הכל יש את לבני. מופז רוצה שהיא תישאר במפלגה. "אם היא תרצה את המקום השני ברשימה, זה לא יהיה מכשול", מבטיחים מקורביו. אתמול ניתן היה לראות בחגיגות הניצחון גם מספר חברי כנסת מהמחנה היריב. כבר בנאום הניצחון מופז דאג לחבק אותם, ואף קרא להם לעלות לבמה יחד עם כל חברי הכנסת שנכחו באולם. לדברי מקורבי מופז, "אנחנו לא נעסוק ברשימות חיסול. כל מי שטוב ראוי שיהיה ברשימת קדימה, ולא חשוב מאיזה מחנה הוא".

על הפריימריז בקדימה
חיי מופז: העולה החדש שהפך לרמטכ”ל וליו”ר קדימה
מופז: קדימה יוצאת לדרך חדשה, נחליף את נתניהו
הפסד צורב ללבני: מופז יו”ר קדימה, עם 61.7% מהקולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully