וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג, אוהב שלגים? מאות חולצו משבר קרחון ברוסיה

תופעת הפשרת הקרחונים שכיחה מאוד בעונת האביב, אך גם שירותי החירום ברוסיה לא זוכרים מתי לאחרונה חולצו 675 בני אדם. על אף שהמתינו במשך 6 שעות - לכל הדייגים שלום

ביקוריו של גנרל חורף בארצנו נדמו כסערה לתושב הישראלי המצוי, אך הם כאין וכאפס לעומת המתרחש בחלקו הצפוני של כדור הארץ. סופות השלגים העזות המשתוללות ברוסיה הביאו את הרשויות להכריז על אזהרת התושבים מפני יציאה מבתיהם. לא כולם הקשיבו.

גופי החירום של רוסיה הצילו אמש (ראשון) 675 דייגים שנסחפו על גבו של משטח קרח שנסחף אל הים במזרח המדינה. על אף שהחילוץ בוצע שש שעות לאחר שאותרו מאות הדייגים - חולצו כולם בשלום בידי סירת ומסוקי הצלה, מבלי שהיה צורך בהמשך טיפול רפואי ולו לאחד מהם - כך נמסר משירותי החירום באי סחלין.

675 דייגים חולצו ברוסיה. AP, AP
העזרה הגיעה רק לאחר שש שעות. אחרוני הדייגים מחולצים משבר הקרחון/AP, AP

"לא היינו צריכים לצאת מהבתים ביום כזה", אמר לאחר מעשה ולדימיר וסילנקו, אחד הדייגים שחולץ. ואכן, מקרים מסוג זה שכיחים באזור רוסיה בתקופת האביב, אז מפשירים הקרחונים וחלקם נסחף וטובע בים. אלא שכמות כזו, של מאות בני אדם הנזקקים לחילוץ על אותו גוש קרחון, היא אירוע חריג גם עבור שירותי החילוץ הרוסיים.

"הרוח נשבה מכיוון החוף, היינו צריכים לדעת שזה מבשר רעות, אבל ראינו אנשים הולכים בכיוון והלכנו אחריהם", הוסיף וסילנקו. "שמענו ברדיו שזו ההזדמנות האחרון עבורינו, הדייגים, לתפוס משהו בעונה הקרובה", הסביר את המעשה שכמעט ועלה לו בחייו.

עוד בנושא
צפו: ארבעה אוסטרלים חולצו ברגע האחרון מסירה טובעת
טורקיה: חולצה אחרי 3 ימים - ולקתה בדום לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully