וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הותקף בשיקגו: "פושע מלחמה, הישפט בהאג"

טל שלו

1.4.2012 / 20:15

על אף שראש הממשלה לשעבר הגדיר לאחרונה את אבו מאזן כפרטנר לשלום, נאום שנשא בשיקגו נקטע בצעקות של פרו פלסטינים: "אתה אחראי לרצח 1,400 פלסטינים במלחמת לבנון השנייה"

אחרי שסיפק לוועידת ג'יי סטריט כמה כותרות, ממשיך ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לחולל מהומות בארצות הברית: נאום שנשא בסוף השבוע בשיקגו הופרע על ידי פעילים פרו פלסטיניים שמחו על הרצאתו של מי ש"אחראי למותם של אלפים במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה בעזה".

אולמרט הגיע ביום שישי האחרון לנאום על תהליך השלום בפני מועצת שיקגו לעניינים גלובליים, המקבצת תחתיה ראשי תעשיות ואנשי עסקים מובילים בעיר. המפגינים הינם חברי קבוצה פרו פלסטינית פעילה, שכבר שיבשה הפגנה של אולמרט בעבר. הם התנגדו בחריפות לקיום ההרצאה והפעילו לחצים לביטולה, ומשלא נענו ארגנו הפגנה גדולה מחוץ לאולם ההרצאות, בה השתתפו כמאה פעילים, שחילקו עלונים בגנותו של אולמרט והפגינו נגד הופעתו.

כוחות הביטחון במקום הצליחו להשתלט על מרבית הפעילים, אך פעיל אחד הצליח לחדור לתוך האולם, ובשלב השאלות והתשובות של ההרצאה התפרץ לעברו של ראש הממשלה לשעבר וצעק לעברו אם אינו מרגיש אחראי "לרצח 1,400 פלסטינים בעזה וכ-1,000 לבנונים במלחמת לבנון השנייה".

מהודעה שפרסם ארגון הסולידריות הפלסטיני בשיקגו לאחר האירוע, טענו הפעילים כי המארגנים סירבו לאשר את שאלתו של הפעיל, אחמד תאאר, ולכן התפרץ לדבריו של אולמרט, שכונה באותה הודעה כ"פושע מלחמה שצריך להישפט בהאג". עוד נכתב כי אנשי הביטחון ליוו את תאאר החוצה, וכי אולמרט עצמו ציין בפני הנוכחים שהוא מופתע כי הוא עדיין מעורר מחאה.

מחאה דומה כנגד אולמרט - לפני שלוש שנים

זו אינה הפעם הראשונה שאולמרט מחולל סערה בעיר. באוקטובר 2009 העניק הרצאה באוניברסיטת שיקגו, ופעילי זכויות אדם הפריעו למהלך התקין של ההרצאה, גם כן במחאה על אחריותו למבצע עופרת יצוקה ומלחמת לבנון השנייה.

השתתפותו של אולמרט השנה בוועידת ג'יי סטריט עוררה סערה הן בקרב גורמים בימין שמתחו ביקורת על הבמה שהארגון נותן למי שהואשם בפלילים, והן על ידי ארגונים פלסטיניים שפנו לארגון "בצלם" בקריאה להחרים את הוועידה בשל הזמנתו של אולמרט לוועידה. נאומו של אולמרט, שהיה הנואם המרכזי בכינוס הלובי האמריקאי, המזוהה עם השמאל הישראלי, הוקדש בעיקרו למתיחת ביקורת על הקיפאון המדיני של ממשלת נתניהו ולהבעת אמון ביו"ר הרשות אבו מאזן.

"אל תגידו לי שאין פרטנר. אבו מאזן מעולם לא תמך בטרור", אמר אולמרט. "הוא התנגד לטרור כשערפאת שלט. הוא היה בעד שיחות שלום כשאריק שרון היה ראש ממשלה וכשאני הייתי ראש ממשלה. הוא לא רצה את השלום שאנחנו רוצים, אבל אף אחד לא יכול לספר לי אחרי מאות שעות של שיחות שהוא לא פרטנר".

לקריאה נוספת:
אולמרט במקום ביבי: השמאל היהודי-אמריקאי מתכנס
התובע: פרקליטי אולמרט העלו טיעונים שמביש לטעון
פרקליטי אולמרט: "מאשימים אדם ככלי לניגוח פוליטי"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully