וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע: פרקליטי אולמרט העלו טיעונים שמביש לטעון

גלעד גרוסמן

15.3.2012 / 16:10

עו"ד קורב אמר כי צוות ההגנה במשפט ניסה ליצור תמונה לפיה מערכת אכיפת החוק סימנה את אולמרט כמטרה, ויצאה למסע ציד: "אולמרט לא שיתף דברי אמת ושיתף דברים שאינם אמת"

"שמענו את סיכומי ההגנה, והם מציגים עולם הפוך, ברוח ימי החג" - כך אמר הבוקר (חמישי) עו"ד אורי קורב, התובע במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ושל וראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן. לדברי עו"ד קורב, מסיכומי ההגנה עולה שמערכת אכיפת החוק סומנה כמטרה, וסומנה כמי ש"הציגה תמונה קטנה ומצומצמת מול הגנה שבאה לחשוף את האמת". היום הסתיימו כל הדיונים במשפט וכעת נותר רק להמתין להכרעת הדין של השופטים, שצפויה להינתן בתוך מספר חודשים.

בדיון בפרשת "מעטפות הכסף" ו"ראשונטורס" בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר קורב כי ניסיונות ההגנה לטעון כי במהלך המשפט הוצגה תמונה שונה לחלוטין ממה שמצטייר בכתב האישום - תמונה שמציגה את מעשיו של אולמרט לכל היותר כרשלנות - אינה נכונה. "לא נחשפה כאן כל תמונה חדשה, התמונה שהצטיירה דומה להפליא". לדבריו, "השינוי היחיד שראינו היא אותה התכנסות של ההגנה לתזה העובדתית של המאשימה".

אהוד אולמרט ראש הממשלה לשעבר במשפטו בבית משפט העליון בירושלים, אוגוסט 2011. מגד גוזני
אולמרט בבית המשפט, בדיון קודם בעניינו/מגד גוזני

קורב יצא נגד הטענה שהפרקליטות והמשטרה "סימנו" את אולמרט וניסו להפלילו. "יש טיעונים שמביש לטעון אותם", אמר, "יש טיעונים שמביישים את אומרם". עוד אמר קורב כי "שמענו טיעון לפיו המערכת החליטה להרוג, ושהיא הורגת. שהותר הרסן, שיש כאן מוטיבציית יתר של התביעה בכך שהיא פועלת מול נאשם כל כך בכיר". בהתייחסו לטענה כי התביעה פתחה בהליכים נגד אולמרט במסגרת "מסע ציד", אמר קורב: "לא מיניה ולא מקצתיה".

קורב: אולמרט לא דיבר אמת כשאמר שנלחץ בחקירה

כשהתחיל קורב לדבר על ההמולה התקשורתית שנוצרה סביב הדיונים במשפטם של אולמרט וזקן, העירה לו נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד: "נדמה לי שאנו צריכים לחזור לתיק ולא למסביב".

בהמשך, כשדיבר קורב על עדי התביעה, ועל כך שלא זומנו עדים שהתביעה לא ידעה אם יאמרו אמת, צוות ההגנה העירו הערות שונות. על כך אמרה ארד: "חשבתי שכולכם תבואו נחמדים היום".

בהמשך הדיון, התייחס קורב לטענה לפיה אולמרט נלחץ בעת חקירתו במשטרה, ולכן, בין השאר, טען ראש הממשלה לשעבר כי לא ידע ששולה זקן האזינה לשיחותיו. "הנאשם הוא לא-לחיץ", אמר קורב, "מי שרואה את התמלילים, יודע שהוא לא היה לחוץ. הוא בחר להשיב תשובות שהן אינן מלאות וכנות, ובחר לא לשתף את המשטרה ואת בית המשפט בדברים שהינם אמת, ובחר לשתף בדברים שאינם אמת. הוא היה בשליטה מלאה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"התביעה מציירת את אולמרט כתוקע סכינים בגב"

לאחר שקורב סיים את דבריו, השיבו בהגנה לדברים. פרקליטיו של אולמרט טענו בדיון כי במקום לנצל את ההזדמנות להשיב לסיכומי ההגנה לגופם בתביעה בחרו לתקוף את עורכי הדין. עורכת הדין נוית נגב, שמייצגת את אולמרט בפרשת "ראשון טורס", אמרה כי התביעה לא הצליחה להוכיח מעל לספק סביר כי אולמרט פעל לקבל מימונים עודפים על טיסות. עורך הדין נבות טל-צור שמייצג את אולמרט בפרשת טלנסקי אמר כי התביעה לא קידמה את השופטים לעבר הכרעת דין.

הוא הוסיף כי קורב לא התייחס כלל לטלנסקי, מי שהוצג כעד המרכזי בפרשה והביע תמיהה על כך. "הדמות שניסו לצייר היא לא רק של נהנתן ורודף בצע אלא גם של תוקע סכינים בגב", אמר טל-צור על התנהלות התביעה. עורך דינה של זקן מיכה פטמן אמר כי בחירתה של זקן לא להעיד איננה עובדת לטובתה, אך הוסיף כי לא גרסתה צריכה לזכות אתה אלא הראיות.

משפט אולמרט-זקן - כותרות נוספות
פרקליטה של זקן: "היא תמות ולא תעיד נגד אולמרט"
זקן פרצה בבכי: נשברתי לגלות שאהוד מאוכזב ממני
פרקליטי אולמרט: "מסמנים אדם ככלי לניגוח פוליטי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully