וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: נערכים לתרחיש של רקטות על אילת

1.4.2012 / 12:37

לקראת השלמת הגדר בגבול מצרים, הצפויה להסתיים עד סוף השנה, במערכת הביטחון נערכים להתמודד עם תופעות טרור מסוגים חדשים, כולל איומים על אילת: "נערכים גם להברחות מירדן"

במערכת הביטחון מאיצים עוד יותר את קצב בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, והוא עומד כעת על שיא של שני קילומטרים ליום. על פי הערכה של גורמים בכירים במשרד הביטחון, אטימת הגבול תסתיים כבר השנה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בא בשבוע שעבר לסיור לאורך הגבול, וחילק שבחים לראש מנהלת קו התפר, תא"ל ערן אופיר.

עם זאת, במערכת הביטחון טוענים כי סגירת קו הגבול תגרור התמודדות עם תופעות טרור חדשות. גורם ביטחוני בכיר אומר כי עם סיום בניית הגדר, נערכים בישראל לתרחישים של שיגור רקטות מסיני לעבר העיר אילת. "דבר כזה כבר התרחש באוגוסט 2010. צה"ל, משטרת ישראל וארגוני ההצלה נערכים לכל המשמעויות, לא רק בתחום הגילוי וההתרעה לתושבים", אמר הגורם. "זה התרחש כבר בעבר, ואנחנו מעריכים שזה יקרה בעתיד".

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
הגבול בדרום הופך למסוכן יותר ויותר/רויטרס

האיום מהווה מקור לדאגה במערכת הביטחון, משום שבניגוד לציד משגרי הרקטות ברצועת עזה, על ידי המודיעין וחיל האוויר, לא ניתן לפעול בחצי האי סיני, בשל הריבונות המצרית. "ארגוני הטרור בעזה ותאי הג'יהאד העולמי בסיני הוכיחו שהם יודעים לשלב מוטיבציה זה עם זה, מבלי להשאיר 'חתימה' של זהות המפגעים, בדיוק כמו שקרה בפיגוע בעין נטפים, בו נרצחו שמונה אזרחים וחיילים", הסביר הגורם. לטענתו, יש "בדואים בסיני, שיעשו זאת תמורת כסף".

חשש מחפירת מנהרות בגבול המצרי

85% מההתרעות לפיגועים כיום מתמקדות בגבול המצרי, והשאר בגבול רצועת עזה. הגורם הביטחוני הבכיר הסביר כי הגדר נבנתה כדי לעצור בראש ובראשונה את המסתננים, ולא את הטרור, שאותו היא יכולה רק לעכב. "יש בחצי האי סיני שבטים בדואים רבים, המתפרנסים מנתיבי ההברחה לישראל, ומבחינתם פגיעה בפרנסה תביא לתגובות", הוסיף.

חשש נוסף שעולה במערכת הביטחון הוא חפירת מנהרות בגבול המצרי. הגורם הביטחוני ציין כי הידע המקצועי לחפור מנהרה קיים ברצועת עזה, והוא יכול בקלות לעבור לידי השבטים הבדואים שברצונם להמשיך ולהתפרנס מנתיבי ההברחות. "אם הם לא יצליחו לבנות מנהרות בקריצת עין של המצרים, הם יעברו להברחות מגבול ירדן וגם לזה אנחנו נערכים. לא בבניית גדר", הסביר הגורם.

בחודש מאי הקרוב, צפוי להתקיים תרגיל גדול של משטרת ישראל, ארגוני ההצלה וכיבוי אש בעיר אילת, ובו יתאמנו הכוחות על טיפול בתרחישים קיצוניים ובמקרי אסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully