וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני: "רוסיה האויב"; מדבדב: "שנות ה-70 חלפו"

המועמד לנשיאות ניסה למתוח ביקורת על אובמה בעניין השיחה שתועדה אתמול בינו לנשיא רוסיה - והסתבך עם הדוב הרוסי, שמיהר להגיב בזלזול: "מציע שישתמש בראש לפני שהוא מדבר"

מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני, המוביל במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, הצליח היום (שלישי) להסתבך בתקרית דיפלומטית עם ניחוח של ימי המלחמה הקרה, כשאמר כי "רוסיה, ולא אירן או צפון קוריאה, היא האויב הגיאו-פוליטי מספר 1 של ארה"ב" - וגרר תגובה מזלזלת מצדו של נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב.

בראיון לוולף בליצר ברשת CNN, ששודר הלילה, התבקש רומני להתייחס לשיחה הפרטית בין הנשיא ברק אובמה לעמיתו הרוסי מדבדב, בשולי ועידת הגרעין בסיאול, שהקלטתה פורסמה אתמול, ובה הבטיח אובמה "יותר גמישות אחרי הבחירות" בנושא הסכם הטילים האסטרטגי בין המעצמות. רומני אמר כי הוא "מאוד מודאג" מהעמדה שהציג אובמה: "רוסיה אינה דמות ידידותית בעולם. העובדה שהנשיא הזה מבטיח יותר גמישות בתקופה בה לא יצטרך לספק תשובות לעם האמריקאי בנושא יחסיו עם רוסיה - מעוררת דאגה רבה".

המועמד לנשיאות מיט רומני נואם בפני עובדי חברת תרופות בסן דייגו, 27 במרץ 2012. רויטרס
"אני מודאג". רומני נואם אתמול בפני עובדי חברת תרופות בסן דייגו/רויטרס

רוסיה, הסביר רומני, היא "האויבת מספר 1" משום שהיא "תמיד מתייצבת לצד השחקנים הגרועים ביותר". יש לציין כי הוא השתמש במילה foe - אויב במובן ספרותי או ספורטיבי, להבדיל מהמילה enemy החזקה יותר.

מדבדב הגיב לדברים היום בצהריים, בביטול ניכר. "בכל הקשור לקלישאות אידאולוגיות, בכל פעם שמישהו מאחד הצדדים משתמש בביטוי כמו 'האויב מספר 1', זה תמיד מדאיג אותי", אמר מדבדב במהלך הוועידה הבינלאומית לבטיחות בגרעין בסיאול בירת דרום קוריאה. "זה מריח מהוליווד. הייתי מייעץ למועמדים לנשיאות בארה"ב לעשות שני דברים: קודם כל, לפני שאתם מביעים את דעתכם, תשתמשו בראש, בשיקול הדעת שלכם, כדי לא לגרום נזק למועמדותכם. כמו כן, כדאי להסתכל בשעון: אנחנו בשנת 2012, לא בשנות ה-70".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully