וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד הרצח מטולוז: האם אל-ג'זירה תשדר את הזוועה?

ערוץ הטלוויזיה קיבל לידיו את תיעוד מעשי הרצח שעשה מוחמד מראח. בעבר כבר שידרה הרשת סרטונים קשים, בהם תיעוד מותו של מועמר קדאפי וגופות שנאספו בסוריה. ומה יקרה הפעם?

ערוץ אל-ג'זירה מחזיק בסרטוני הרציחות שביצע מוחמד מראח, המחבל מטולוז - כך מדווח העיתון לה פריזיאן. במקביל, אביו של המחבל אמר כי יש להביא את בנו לקבורה באלג'יר, והוא מאיים לתבוע את ממשלת צרפת על שהרגה את בנו.

לפי הדיווח, מעטפה ובה דיסק און קי הגיעה למערכת הערוץ ביום רביעי שעבר, וככל הנראה נשלחה יום קודם לכן, לפני שהחל המצור על ביתו של מראח. לא ברור אם מראח שלח את המעטפה בעצמו או שנעזר באדם אחר.

ערוץ אל-ג'זירה ידוע בשידור תמונות קשות, כחלק ממדיניות מוצהרת של הקרנת המציאות כפי שהיא. הערוץ שידר את התמונות הראשונות של גופתו המרוטשת של מועמר קדאפי. התחנה הקטארית גם לא חסכה מצופיה תמונות רבות של גופות הרוגים מסוריה ומשאר אזורי מלחמה בעולם.

מוחמד מראח, המחבל שביצע את פיגוע הירי בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
מוחמד מראח. תיעד את שבעת מעשי הרצח בעזרת מצלמה שנשא על החזה/רויטרס

עם זאת, פרשנים רבים העריכו היום כי לא סביר שהערוץ ישדר את תמונות הרצח. אם במקרה של קדאפי היה צורך לשדר את התמונות כדי לאמת דיווחים על מותו של שליט לוב, הרי שבמקרה הסורי התחנה ממשיכה לשדר את תמונות ההרוגים הסורים כדי לזעזע את העולם. במקרה של הרוצח מטולוז, עם זאת, הרציחות כבר בוצעו, והמשטרה אישרה כי הסרטונים שבידי אל-ג'זירה הם אותנטיים. מכאן, שלרשת אין צורך להוכיח עוד דבר, ושידור התמונות עשוי להזיק לתדמיתה ולפגוע פגיעה מיותרת במשפחות ההרוגים.

אביו של המחבל: אתבע את צרפת

מוקדם יותר, התראיין לסוכנות הידיעות הצרפתית מוחמד מראח, אביו של המחבל. לדבריו, בנו, הנושא את שמו, צריך להיקבר באלג'יריה, בחלקת הקבר של המשפחה. האב ציין כי בכוונתו לתבוע את ממשלת צרפת על שהרגה את בנו ושלא נקטה אמצעים אחרים כדי להביאו לדין. "אינשאללה, החלטתי לקבור את בני בארצנו", אמר האב מראח. "למוחמד יש דרכון של אלג'יריה, והוא רשום בקונסוליה של המדינה בטולוז מיום היוולדו".

האב הביע זעם על שמשטרת צרפת לא הצליחה ללכוד את בנו בחיים. לדבריו, "צרפת היא מדינה חזקה, ויש לה אמצעים. הם היו יכולים להרדים אותו בגז, הם לא היו צריכים לעשות את זה. הם העדיפו להרוג אותו, זה מה שהם רצו", סיפר. "בכוונתי לשכור את עורכי הדין הטובים ביותר כדי לתבוע את צרפת על מה שעשתה לנו. אני מוכן לעבוד עד ימי חיי כדי לשלם את שכרם של עורכי הדין האלה", הבהיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully