וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט: תקיפת החיילים ברמב"ם - לא על רקע לאומני

קובי מנדל

25.3.2012 / 12:25

חמישה מהנאשמים בתקיפת החיילים בחיפה בחודש שעבר שוחררו למעצר בית, ורק אחד מהם נשאר במעצר. השופט קבע כי התקיפה החמורה אירעה בעקבות טעות בזיהוי

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (ראשון) את בקשת המדינה לעצור את כל ששת הנאשמים בפרשת תקיפת החיילים ליד בית החולים רמב"ם בחודש שעבר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. הוא המליץ לשחרר חמישה מהם למעצר בית ולהשאיר רק אחד מהם במעצר. בדיון קבע השופט רון שפירא כי הרקע למעשה אינו לאומני, אך הדגיש כי עדיין מדובר באירוע חמור. השופט גם קבע כי קיימות ראיות לכאורה שיש בהן כדי להוכיח את עובדות כתב האישום בעניין התקיפה האלימה על ידי הנאשמים. מחר בבוקר תינתן החלטתו הסופית בנושא ועד אז נותרים הנאשמים עצורים.

שפירא ציין כי התקיפה בוצעה בשל טעות בזיהוי, כאשר הנאשמים סברו שהחיילים היו חלק מחבורה שתקפה את ביתו של אחד מהם מוקדם יותר. "כתב האישום משקף את הראיות שבידי המאשימה ונערך על בסיס מקצועי של ניתוח הראיות, ובהתעלם מאמירות כאלו או אחרות שפורסמו בעת חקירת האירוע ואין באירוע, החמור לכשעצמו, כל רכיב לאומני", הסביר השופט. "עם זאת, אין בכך כדי להפחית מחומרת האירוע".

חיילים מותקפים על רקע לאומני, בית חולים רמב"ם, פברואר 2012. חדשות 2, החדשות
טעות בזיהוי הובילה לתקיפה. אחד החיילים/החדשות, חדשות 2

שפירא הבהיר כי ההנחה מיד לאחר האירוע, שמדובר באירוע לאומני, לא הייתה משוללת יסוד. זאת, בהתחשב בכך שבמסגרת האירוע הושמעו על ידי חלק מהתוקפים אמרות כגון "יהוד יהוד" או "יהודי מסריח". "בנסיבות המקרה, מעשה הנאשמים בא בעקבות מקרה מקדים בו חלק מהם, ואחרים, אשר התארחו בבית הנאשם ו'עשו על האש', הופרעו על ידי חבורה אחרת, ככל הנראה של צעירים יהודים, שרצו להיכנס למסיבה בביתו ולאכול מהבשר על האש", נטען בבית המשפט.

"השימוש בביטוי 'יהודי' - חלק מהזיהוי המוטעה"

בדיון נטען עוד כי בין שתי החבורות פרץ עימות, ובהמשך, החלה החבורה השנייה לזרוק אבנים על בית של אחד הנאשמים, וגרמה נזק לרכוש. בעקבות כך התקבצה קבוצה גדולה של צעירים, שיצאו לשכונה בחיפוש אחר התוקפים. הנאשמים הבחינו בחיילים וסברו בטעות כי הם אלה שתקפו אותם מוקדם יותר, ובשל כך תקפו אותם בחזרה.

"מדובר לכאורה בתקיפה אלימה וחמורה על רקע של טעות בזיהוי. השימוש בביטוי 'יהודי' היה חלק מהזיהוי המוטעה וללא כל קשר לרקע לאומני. כמו כן, אין ראיה לכך שהנאשמים ידעו ששני המתלוננים הם חיילים בחופשה", קבע השופט.

עוד על הפרשה:
לינץ'? האישום נגד תוקפי החיילים בחיפה - ללא מניע
החיילים: "התוקפים צעקו 'יהודים' והתנפלו עם אלות"
המשטרה: תקיפת החיילים בחיפה - כנראה לא לאומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully